سینما «آفریقا» نوستالژی شد

طبق گزارش رسیده، اکران مردمی فیلم سینمایی « گیجگاه » به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری شامگاه روز جمعه اول دی ماه با حضور جمعی از هنرمندان در سینما آفریقای تهران برگزار شد. در این مراسم همچنین کافه نوستالژی سینما آفریقا که یادآور خاطرات دهه ۷۰ است، افتتاح شد.

حنیف سروری، عادل تبریزی، حمید غلامعلی، نورا هاشمی، مهدی ماهانی، علیرضا اویسی، بابک نوری و منوچهر علیپور از جمله هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

عادل تبریزی در این مراسم ضمن تقدیر از حمید غلامعلی خواننده خاطره‌ساز دهه هفتاد ایران برای خواندن تیتراژ فیلم سینمایی گیج‌گاه، گفت: از روزی که «گیج گاه» را ساختم، به خودم گفتم باید حمید غلامعلی برای آن بخواند. خوشبختانه ایشان هم قبول کردند و صدای خود را به این فیلم هدیه دادند.

کارگردان «گیج‌گاه» در پایان مراسم از بازیگر پیشکسوت تازه در گذشته سینمای ایران، رضا صفایی پور که در این فیلم نقش آفرینی کرده بود یاد کرد و این مراسم را به او تقدیم کرد.

سینما «آفریقا» نوستالژی شد

در حاشیه این اکران مردمی همچنین از کتاب بررسی تطبیقی فنون کاراته با شاهنامه فردوسی که توسط کاراکتر اصلی فیلم یعنی حسن خشنود (حامد بهداد) نگارش شده بود، به صورت نمادین رونمایی شد.

«گیج‌گاه» فیلمی کمدی خانوادگی است که از نیمه مهرماه توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران شده است. این فیلم تاکنون توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار مخاطب به فروش ۱۵ میلیارد تومانی دست یابد.

موسسه بهمن سبز با هدف احیای سینماهای قدیمی، سینما آفریقای تهران را با تغییر دکوراسیون به پایگاه سینما نوستالوژی تبدیل کرده است. به زودی مجموعه رویدادهای سینما نوستالوژی در این مجموعه برگزار خواهد شد.