سینماتک برج آزادی افتتاح شد

فرزاد هوشیار رئیس برج موزه آزادی در این آیین اظهار کرد: سینماتک یک رویکرد روشنفکرانه در سینمای ایران و محل اتصال میان علاقه‌مندان به سینما و عرصه سینماست. این مجموعه می‌تواند، با هدف حمایت از علاقه‌مندان به هنر سینما مشابه دانشگاه برای کسانی باشد که می‌خواهند فیلم‌های هنر و تجربی رقم بزنند.

وی با ابراز امیدواری از معرفی مولفه‌های سینمای ملی در سینما تاکید کرد: امیدواریم با پشتکار و استمرار، برنامه‌ها سینماتک ادامه داشته باشد و تا مکتب‌ها و ژانر‌های مختلف در تاریخ سینمای جهان در بستر گفتگو را مورد بحث و مطالعه سینما دوستان قرار گیرد.

رئیس برج موزه آزادی گفت: این مجموعه میزبان همه اقشار فرهنگی و هنری است.

سینماتک برج آزادی افتتاح شد

مازیار فکری ارشاد نویسنده و منتقد سینما نیز در این آیین ضمن یادآوری این موضوع که سینماتک در همه جای جهان وجود دارد و بعضا مخاطبان ثابت و عاشقان واقعی سینما تکی مخاطب آن هستند، اظهارداشت: همچنان با گذشت ۱۲۵ سال از تاریخ سینما تماشای یک اثر سینمایی بر پرده نقره‌ای جلوه دیگری دارد.

وی گفت: باز کردن باب گفتگو بین منتقد سینما و مخاطب بر بحث و گفتگو با کارگردان اولویت دارد و امید داریم روز‌های سه‌شنبه محفل هنری داشته و درباره عشق به سینما گپ بزنیم.

این عضو انجمن منتقدان با اشاره به یک دیالوگ سینمایی مبنی بر اینکه «سینما آدم تربیت می‌کند» افزود: رسالت سینماتک این است که عاشقان سینما را تربیت کند. امیدواریم پس از این جریان فکری بحث و گفتگو سینما در این مجموعه راه‌اندازی شود و سینماتک محفل و پاتوقی باشد برای کسانی که شیفته پرده نقره‌ای سینما هستند.

در پایان این مراسم فرزاد هوشیار با دعوت از میهمانان ویژه غلامحسین شاه‌علی مدیر مجموعه تئاتر محراب، حامد توکل مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران، مازیار فکری ارشاد منتقد سینما و میثم مزلقانی مدیر سینما تک برج آزادی، پوستر این رویداد را رونمایی کردند.