سریال پس از باران چند قسمت است؟

سریال پس از باران  برای چندمین بار از تلویزیون و شبکه آی فیلم بازپخش می شود. این سریال در زمان پخش طرفداران زیادی داشت و اکنون هم بعد از گذشت سالها هنوز بیننده دارد. برخی این سریال را اثری خوب و برخی فیلم پس از باران قسمت اول تا اخررا غمگین میدانند. قبلا در مطلبی به سرنوشت بازیگران پس از باران با عکس در گذر زمان پرداختیم.  بازیگران سریال پس از باران مسعود و مرضیه تا بقیه آنها هنوز هم در یادها مانده اند. سریال پس از باران تمام قسمت‌هایش بارها از تلویزیون پخش شده و هم چنین قابل دانلود نیز هست. در ادامه پاسخ سوال پس از باران چند قسمت است؟ و همچنین موضوع آن میپردازیم. در انتها مصاحبه ای با محمود پاک نیت بازیگر این سریال را می خوانید.

سریال پس از باران کدام دوران را نشان میدهد؟

سریال پس از باران در فضای گیلان مقابل دوربین رفت و نگاهی به تاریخ ایران در دوران اوایل پهلوی دوم دارد (در سریال از طریق رادیوی ارباب عزت سالاری به دادگاه نورنبرگ که پس از پایان جنگ جهانی دوم و در اوایل پهلوی دوم به سال ۱۳۲۴ رخ داده بود، اشاره شده است).

پس از باران روایتی انسانی از روابط ارباب و رعیتی بود. این سریال با موضوع قراردادن زندگی خانواده یک ارباب و حضور دختری با عنوان همسر دوم ارباب، شرایط جدید و مخالفت‌های خانواده ارباب «همسر اول» و عواقب و عوارض چنین حضوری را نمایش می‌داد. در این سریال عشق همراه با ارباب بودن، و مظلومیت زنان دوم اربابان و قدرت اربابان و خان‌ها را در گذشته می‌توان دید. این سریال روایتی از دوران زندگی در زمان اوایل پهلوی دوم است و مشکلاتی که مردم متحمل می‌شدند.

پس از باران چند قسمت است؟

پس از باران مجموعه‌ای تلویزیونی است که در ۳۷ قسمت در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳ سیما ایران پخش شد. لازم به ذکر است در بازپخش این سریال از آی فیلم ممکن است زمان آن بیشتر و تعداد قسمت ها کمتر شود.