مراسم نیمه شعبان در بیش از ۴۰ هزار هیات، حسینیه و بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید باباخانی، رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی درباره برگزاری مراسم نیمه شعبان در هیات، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه گفت: امشب در بیش از ۴۰ نقطه مناجات‌خوانی و جشن داریم، که بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود. تفاوت جشن نیمه شعبان با سایر جشن‌ها در این است، که بیش از اینکه به صورت متمرکز برگزار شود، در محلات با برپایی ایستگاه‌های صلواتی برگزار می‌شود، که همه مردم با تمام توانی که دارند، حضور می‌یابند و مهمان اهل بیت (ع) می‌شوند. 

حجت‌الاسلام باباخانی ادامه داد: تمام محلات کشور برای میزبانی از میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) آذین‌بندی شدند. از آنجایی که امشب احیای شب نیمه شعبان مستحب است و در کتب ادعیه به آن تاکید شده، در بسیاری از نقاط تهران بخصوص شهر‌های بزرگ مراسم‌های احیا رقم خورده است. در بیش از ۴۰ نقطه تهران مراسم‌ها برپا می‌شود و در هر مرکز استان، بیش از چهار نقطه مناجات‌خوانی برگزار می‌شود.

مراسم نیمه شعبان در بیش از ۴۰ هزار هیات، حسینیه و بقاع متبرکه

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی درباره ساعات شروع مراسم نیمه شعبان توضیح داد: مراسم‌های جشن نیمه شعبان از زمان نماز مغرب و عشاء تا نیمه شب ادامه دارد. اما مناجات‌های نیمه شعبان از نیمه شب آغاز می‌شود و تا ساعاتی از سحر است. اگرچه در روز نیمه شعبان جشن‌ها در حسینیه‌ها برگزار و اطعام و پذیرایی از مهمانان حضرت ولیعصر (عج) انجام می‌شود، ولی عمده مراسم‌ها در شب نیمه شعبان در سراسر کشور است. 

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود در بیش از پنج هزار نقطه مراسم نیمه شعبان در تهران برگزار شود و این آمار در سطح کشور به بیش ۴۰ هزار هیات، مساجد و حسینیه برسد. بعد از نیمه شعبان آمار به دستمان می‌رسد، که چه تعداد مردم حضور داشتند. معمولاً نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از جلسات نیمه شعبان استقبال می‌کنند. پیش‌بینی می‌کنیم تا نزدیک ۲۰ میلیون نفر در جشن‌های کل کشور شرکت کنند.