پیرهادی: «ققنوس قلم» برای اصحاب رسانه در سراسر دنیا الهام‌بخش خواهد بود

مسعود پیرهادی سردبیر روزنامه رسالت گفت: برگزاری رویدادهای رسانه‌ای برای وقایعی که نقطه عطفی در تاریخ به‌حساب می‌آیند ضرورت دارد. تجمیع محصولات رسانه‌ای و ارزیابی کمی و کیفی آنان، میزان هوشیاری، قدرت و سرعت رسانه‌ها را می‌سنجد و می‌تواند یک شمای کلی از رسانه‌ها ترسیم کند.

او درباره آثار و پیامدهای پویش رسانه‌ای ققنوس قلم افزود: این رویداد رسانه‌ای هم آثار و پیامدهای مناسبی برای اهالی مظلوم غزه دارد که می‌بینند اصحاب رسانه چگونه پای کار آنان آمدند، هم برای آزادگان جهان و اصحاب رسانه در اقصی نقاط دنیا قوت قلب و الهام‌بخش خواهد بود و هم خودمان می‌فهمیم چه نقاط قوت و ضعفی در تولیدات رسانه‌ای داریم.

پیرهادی با اشاره به اینکه بضاعت رسانه‌ای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل با نقطه مطلوب، فاصله بسیار زیادی دارد، افزود: ما تقریبا رسانه بین‌المللی قابل رقابت نداریم. اما رسانه‌های داخلی فارغ از جریان‌های سیاسی شاید در هیچ محوری مثل فلسطین اشتراک نداشته باشند. اساسا مسئله اول جهان اسلام، برای قریب به اتفاق مسلمانان، مشترک و حیاتی است. با این تفاسیر اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی این عملیات و بررسی ابعاد آن و زنده نگه داشتن این اتفاق پس از ماه‌ها گذشت از طوفان‌الاقصی عملکرد قابل قبولی داشتند.

پیرهادی: «ققنوس قلم» برای اصحاب رسانه در سراسر دنیا الهام‌بخش خواهد بود

این فعال رسانه‌ای درخصوص عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای آن گفت: این عملیات، «عادی‌سازی» را به‌تعبیر حقیر «عادی‌سوزی» کرد؛ آبرویی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا که بی‌شرمانه از این رژیم منحوس حمایت می‌کند، نگذاشت و به تبع مانع جریان مخرب و خطرناک عادی‌سازی روابط شد. شایسته است ما فعالان رسانه‌ای هم این خط را فراموش نکنیم هم فرسایشی شدن این نبرد و البته جنایات رژیم صهیونیستی برایمان عادی نشود و با زبان‌ها و قالب‌های متنوع به آن بپردازیم و آن را در صدر اخبار دنیا نگه داریم.