به گزارش افکار نیوز،محمد حسين سروش ـ تهيهكننده بر آستان جانان ـ در گفتوگو با ايسنا ، با بيان اينكه شبكه تهران با مشاركت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اين برنامه را مشتركا طراحي كرده است، خاطرنشان كرد: جشنهايي كه هر روز در اين در اين بوستانها برگزار ميشود را هر روز پوشش ميدهيم و پس از تدوين با يك روز تاخير آن را پخش ميكنيم كه بين ۳۰ الي ۴۰ دقيقه پخش ميشود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه علاوه بر یک مجری ثابتی که دارد، هر شب مجری دیگری به آن اضافه می‌شود. علاوه بر محمدحسین مولایی مجری ثابت، سید کاظم احمدزاده، سید مرتضی حسینی، محمد سلوکی از جمله مجریانی هستند که اضافه می‌شوند.

این تهیه‌کننده درباره‌ی آیتم‌های برنامه توضیح داد: عموما هر روز شاعران مذهبی، کارشناسان مذهبی، خواننده‌های مختلف، بازیگران و هنرمندان مختلفی در برنامه حاضر می‌شوند اما موضوعی که به آن پرداخته می‌شود موضوعی است که هم کارشناس هم مجری و هم گزارش‌هایی که از مردم می‌گیریم با یکدیگر ارتباط دارند. موضوعاتی از قبیل قرائت قران و تدبر در آیات قرآن، خشوع و ایجاد خضوع در دل مومنان، ویژگی پرهیزکاران و … که هر روز بر اساس قرآن به این موضوعات پرداخته می‌شود.

او در این راستا درباره‌ی مسابقه پیامکی بر آستان جانان که هر روز از شبکه تهران پخش می‌شود، توضیح داد: این مسابقه همان مباحثی است که در برنامه به آن پرداخته می شود. و در پایان به ۱۰ نفر از پیامک‌های صحیحی که فرستاده می‌شود، جایزه داده می‌شود.

سروش درباره بوستان‌هایی که جشن «بر آستان جانان» در آنجا برگزار می‌شود، گفت: بوستان قیطریه، بوستان فدک، شمشیری، رضوان، پارک شهر، خیام، گلزار، نرگس تهرانسر، فرهنگسرای خاوران و بوستان اندیشه از بوستان‌هایی است که این برنامه در آنجا برگزار و پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر آستان جانان هر روز پیش از افطار ساعت از ۱۹ و ۵۵ دقیقه به روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

عوامل اين برنامه عبارتند از: كارگردان و تدوينگر: حسن صدخسروي، تهيه كننده: محمدحسين سروش، نويسنده: ميترا نيكفر.