هشت شغلی که روبات‌ها حسرت آن را خواهند داشت!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، روبات ها به تمام عرصههاي زندگي انسان راه يافتهاند و انسان شاهد حضور رقباي روباتيك در مشاغلي مانند خياط، آشپز، معلم، مين ياب، كمك جراح و فضانورد است، اما برخي مشاغل ضد روبات هستند و انسان ميتواند مطمئن باشد كه هيچ گاه شغل خود را به واسطه حضور يك رقيب روباتيك از دست نخواهد داد.


روانپزشک / مشاور

احساس و روان حوزه‌ای است که پیشرفته‌ترین روبات‌ها نیز قادر به درک پیچیدگی‌های آن نیستند و حتی در صورت طراحی برنامه‌ای برای درک احساسات انسانی، هیچکس حاضر به مشاوره خواستن از یک روبات نیست.

نویسنده

روبات‌های خبرنگار تنها می‌توانند گزارش‌هایی را با استفاده از کلمات کلیدی و تعیین شده بنویسند، اما نوشتن داستان، شعر یا قطعه ادبی به احساس و قریحه انسانی نیاز دارد.

هنرمند

روبات‌ها شاید بتوانند نقش‌های کوچکی را ایفا کنند؛ اما هرگز نمی توانند مانند یک انسان حالت چهره، احساس و خلاقیت را در اجرای یک نقش از خود بروز دهند.

پزشک عمومی

یک پزشک بیش از آموزه‌های موجود در کتاب‌های پزشکی برای تشخیص بیماری استفاده می‌کند و هیچ هوش مصنوعی نمی‌تواند مراحل تشخیص بیماری را بدقت انسان انجام دهد، اگرچه در سایر حوزه های علم پزشکی مانند جراحی می‌تواند ورود روبات‌های جراح و کمک جراح را مشاهده کرد.

ماما

تولد نوزاد نیاز به همراهی و ارتباط انسانی دارد و هیچ مادری دوست ندارد این لحظه را با یک روبات بی جان سپری کند.

کشاورز آلی

مراقبت از گیاهان و جانوران کاری نیست که بتوان پیشرفته‌ترین روبات‌ها را برای انجام آن برنامه ریزی کرد. دنیا بسمت محصولات ارگانیک و کشاورزی پایدار پیش می رود و این مسأله نیازمند حضور و مراقبت انسان است.

مراقب کودک

مراقبت و نگهداری از کودکان، یکی از پیچیده‌ترین مشاغلی است که روبات‌ها هیچ گاه نمی‌توانند وارد این حیطه شوند.

مهندس روباتیک

با وجود پیشرفت های گسترده در حوزه برنامه ریزی و طراحی روبایتک، هیچ روباتی نمی تواند روبات پیشرفته‌تری از خود طراحی کند.