لیلا حاتمی و علی مصفا بار دیگر در کنار هم

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجموعه تلويزيوني پريدخت به كارگرداني سامان مقدم زمستان پنج سال پيش به مناسبت ماه محرم روي آنتن شبكه دو رفت. انتخاب آي فيلم براي پخش در نيمه دوم ماه مبارك رمضان امسال است اين مجموعه هر روز ساعت ۱۴:۳۰ روي آنتن مي رود.

مجموعه ۱۲ قسمتی پریدخت با فیلم نامه از احمد رفیع زاده داستانی تاریخی را روایت می کند. خان شهر می میرد و قدرت به پسرش نادر منتقل می شود نادر خاطر خواه پریدخت دختر حاج میرزا از تاجران سرشناس و موفق شهر است و در این راه یک رقیب به نام نصرت هم دارد.

این دو برای به دست آوردن پریدخت یک تراژدی را شکل می دهند و دختر بین دو راهی انتخاب خواستگارانش قرار می گیرد.

قصه سریال در یک مقطع ۲۰ ساله روی می دهد از سال ۱۳۱۴ شروع می شود در مقطعی از سال ۱۳۲۰ جریان پیدا می کند و در سال ۱۳۳۴ ادامه می یابد.

زندگی پریدخت در سه مقطع تاریخی به تصویر کشیده می شود.

سال ۱۳۱۴ که اولین مقطع زندگی او است بعد پریدخت را در سال ۱۳۲۰می بینیم زمانی که رضا شاه تبعید می شود و محمد رضا جای او را می گیرد و بعد زندگی پریدخت ۱۴ سال بعد یعنی دوران بعد از کودتای ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۴ به نمایش در می آید.

علی مصفا و لیلا حاتمی نقش های اصلی پریدخت را بازی می کنند این دو در کیف انگلیسی هم مقابل هم قرار گرفته بودندو دیدن این مجموعه می تواند خاطره خوش آن یکی را هم برای مخاطبان زنده کند.

داريوش ارجمند، كامبيز ديرباز، عباس اميري، صالح ميرزا آقايي، سيد مهرداد ضيايي و شاهرخ استخري ديگر بازيگران پريدخت هستند كه مي تواند مناسب پخش در شب هاي قدر ماه رمضان هم باشد./ي۲