به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، تهیه و پخش مستند " از تهران تا قاهره " از سویشبکه من وتودر سالروز مرگ شاه مخلوع ایران، به قدری دور از واقع و اغراق آمیز بود که صدای بینندگان این شبکه را نیز درآورد.

اما مجری من و تو که شبکه اش با ساخت این مستند، هم خوش خدمتی را به نظام طاغوتی ایران نشان داده و هم خشم ایرانیان را بر انگیخته بودند برای اینکه وانمود کند موافقین این مستند بسیار زیاد بوده اند، طی دو هفته بخشی از برنامه اش را به انتشار پیام صوتی موافقین[!] اختصاص داد. این مجری حتی مدعی شد " یک تریلی ۱۸ چرخ که کم است یک زیردریایی پیام داریم که این مستند را پسندیده بودند! "



وی که در هفته دوم مدعی بود به دلیل کمبود وقت نمی تواند همه پیام های صوتی مخاطبین در تأیید این مستند را منتشر کند، مجبور شد وقت برنامه خود را با تکرار چند عدد از پیام های هفته گذشته و البته کمی تغییر پر کند.

شنیدن صدای یکی از موافقین این مستند که مجری برنامه، پیام و گریه های ساختگی اش را در هفته دوم با کمی تغییر منتشر کرد دیدنی است.

گفتنی است، هرچند اعتراض بینندگان شبکه من وتو به این مستند بسیار زیاد است اما خواندن بعضی از آن ها خالی از لطف نیست.


یکی از بینندگان پروپاقرص شبکه می نویسد: «سلام. من از طرفداران برنامه شما هستم، ولی احساس می کنم این برنامه " از تهران تا قاهره " خیلی ضعیف بود. چنان از دوران شاه تعریف کردین که انگار هیچ ایرادی نبوده و همه چیز خوب بوده است. من یادمه[در زمان شاه] تو گرمسار خودمون، تعداد خانواده هایی که گوشت می خوردند به ۱۰ تا[خانوار] هم نمی رسید. احمد ۵۷ ساله از گرمسار.»

یکی دیگر از بینندگان در انتقاد از این مستند نوشت: «فرح پهلوی تو مستند " از تهران تا قاهره " میگه آن هایی که موقع انقلاب الله اکبر می گفتند دشمن دین بودند. جالبه همه کسانی که آن زمان را یادشونه می دونند که بالای ۸۰درصد مردم الله اکبر می گفتند؛ یعنی همشون دشمن دین اند؟!!!»

نظر یکی دیگر از طرفداران این شبکه نیز خواندنی است: «امید عزیز سلام و خسته نباشی. یک گله داشتم در مورد برنامه " از تهران تا قاهره ". برنامه بدی نبود[!] ولی در آن خیلی سیاه نمایی بود. بابا! هرکسی می دونه که الآن، ایران از هر جهت خیلی بهتره تا زمان شاه. پدر من خودش با اینکه خیلی طرفدار شاهه میگه ما اون موقع یک شام درست و حسابی نداشتیم بخوریم.»

اما جالب اینکه در میان انبوه انتقادات به این مستند، عوامل من و تو در وب سایت این شبکه به یکباره نظر مخالفین را حذف و نظر موافقین[!] را منتشر کردند که صدای یکی از بینندگان را درآورد. این بیننده خطاب به شبکه من وتو نوشت: «سلام خسته نباشین. تعجب می کنم که تمام نظرات مخالف مستند " از تهران تا قاهره " را حذف کردین و فقط نظرات موافقین را تأیید می کنید…»

ناگفته نماند این اولین دفعه نیست که عوامل شبکه من وتو اینگونه با شعور بینندگانش برخورد می کند. چندی پیش در ادامه انتقادهای شدید بیننده های این شبکه از برخی برنامه های مبتذل، عوامل من و تو علیرغم مخالفت ۷۹ درصد از مخاطبینش که با تکرار یکی از برنامه های مبتذل مخالف بودند، بازپخش آن برنامه را در دستور کار خود قرار داد.