به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، شبکه رادیویی فرهنگ با ویژه برنامه "در ساحت حضور" مراسم و محفل دیدار شاعران آیینی با مقام معظم رهبری را پخش میکند. علاقمندان میتوانند یکشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ شنونده این برنامه از موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج آم ردیف ۵۵۸ مگاهرتز باشند.

تغییر ساعت پخش " دکتر سلام "

زمان پخش برنامه زنده " دکتر سلام " در شبکه آموزش از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۳:۳۰ تغییر کرد. این برنامه به تهیه کنندگی رضا یوسفی محله علاوه ‌بر پخش آیتم‌های کوتاه در شبکه‌های مختلف مدتی است که پخش زنده خود را در شبکه آموزش آغاز کرده که با استقبال مخاطبان مواجه شده و از سوی وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفته است.

ساعت پخش برنامه " دکتر سلام " هر شب ساعت ۲۱ با حضور کارشناس و پاسخگویی به سوالات مخاطبان از شبکه آموزش پخش می شد که قرار است ساعت پخش آن از این ساعت به ۱۳:۳۰ شود.

براساس این گزارش، برنامه زنده " دکتر سلام " در ایام ماه مبارک رمضان به بحثسلامت و تغذیه و مسائل دیگر مربوط به روزه داری را همراه با پیشگیری از بیماری‌ها و پاسخگویی به سوالات مخاطبان می‌پردازد.

کودکان و زنان " اهل ایمان " به شبکه مستند می‌آیند

برنامه هفته چهارم پخش مجموعه مستند " اهل ایمان " که از تولیدات ویژه شبکه مستند سیما برای ایام ماه مبارک رمضان است، با موضوعات جذابی همچون کسب و کار، زنان، کودکان، آیین‌های شب بیست و هفتم، موسیقی و رویت ماه اعلام شد.

این برنامه که در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و توسط ۲۸ گروه تولیدی در ۲۸ شهر مختلف ایران ساخته شده، دومین مجموعه از سه گانه داریوش یاری است که به آداب ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف ایران و فرهنگ‌های مختلف قومی و محلی اختصاص دارد و به آیین‌ها و رسوم ویژه ماه مبارک رمضان همچون بازی‌ها، آداب سحری، موسیقی رمضانی، جشن‌های رمضانی، وداع‌ها و … می‌پردازد.

شنبه ۲۱ مرداد ماه " کسب و کار ۱ "، یکشنبه ۲۲ مرداد " کسب و کار ۲ "، دوشنبه ۲۳ مرداد " زنان و رمضان "، سه شنبه ۲۴ مرداد " کودکان و رمضان "، چهارشنبه ۲۵ مرداد " آیین‌های شب بیست و هفتم رمضان "، پنج شنبه ۲۶ مرداد " موسیقی در رمضان " و جمعه ۲۷ مرداد " بررسی رویت ماه در ایران " ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند سیما خواهند رفت.

مریم کاویانی و اکبر عبدی در شبکه سحر

حضور مریم کاویانی بازیگر سریال " شکرانه " در برنامه این هفته " ما و شما " سیمای کردی و پخش فیلم تلویزیونی " سفر بخیر " با بازی اکبر عبدی از سیمای آذری، برنامه‌هایی است که شبکه جهانی سحر برای یکشنبه این هفته بینندگان خود در نظر گرفته است.

مریم کاویانی بازیگر نقش مریم در مجموعه تلویزیونی " شکرانه " که در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای کردی این شبکه بین المللی پخش می‌شود، از تجربه بازی در این کار مناسبتی با بینندگان برنامه " ما و شما " سخن می‌گوید. " ما و شما " به تهیه کنندگی مصطفی سیفی، یکشنبه هر هفته ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران به مدت ۴۰ دقیقه به طور زنده از سیمای کردی پخش می‌شود و پخش گزارش مردمی از اربیل عراق و گزارش پشت صحنه برنامه‌های سیمای کردی از دیگر آیتم‌های آن است.

فیلم تلویزیونی " سفر بخیر " نیز یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود. هوشنگ توکلى، پوریا پورسرخ، عاطفه رضوى، حسن جوهرچى و مریم کاویانى به همراه تعدادی از هنرمندان تاجیکی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.
" سفر بخیر " به سرپرستی مهدی حسین زاده و مدیریت دوبلاژ سعید بحرالعلومی به زبان آذری دوبله شده است. فرناز مرام خواه ترجمه متون این فیلم و الادا انزابی نژاد ویراستاری آن را بر عهده داشته اند و صداپیشگانی همچون ونوس محسن زاده، سعید بحرالعلومی، محمدعلی نوروش، الادا انزابی نژاد، رضا سخن ور، شهباز دولت نژاد، فرزانه شهیدی، یوسف نوعی و معصومه چابک به گویندگی در آن پرداخته اند. صدابرداری دوبله این فیلم تلویزیونی نیز بر عهده صادق صبور بوده است.

فیلم تلویزیونی " سفر بخیر " به تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش مؤدبیان محصول شبکه دو سیما است و داستان فردی به نام اکبر آقا را روایت می‌کند که در یزد شیرینی پزی دارد و از ترس دردسرهای بچه دار شدن، تن به ازدواج نمی‌دهد. در صورتی که برادر کوچکش اصغر آقا در اصفهان دارای همسر و چند فرزند قد و نیم قد است تا اینکه …

اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، پروین سلیمانی، داریوش اسدزاده، زیبا نادری، مهری ودادیان، محمد ورشوچی، روح الله مفیدی، پری کربلایی و قدرت الله ایزدی در این فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خاطره " روبان قرمز " در شبکه مستند زنده می‌شود

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی " روبان قرمز " ساخته ابراهیم حاتمی کیا، یکشنبه ۲۲ مرداد، ساعت ۱۶ در برنامه " یک فیلم، یک تجربه " نمایش داده می‌شود.

" یک فیلم، یک تجربه " ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود و این بار در مستندی ساخته رضا عاطفی مراحل ساخت این فیلم به یاد ماندنی را مرور می‌کند. این مستند شامل بخش‌های مختلف همچون بازدید از لوکیشن‌ها، گفتگو با عوامل و بازیگران است و رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، حامد عنقا، اکبر عالمی، مهدی کریمی، محسن روشن، حسن غفاری، مسعود مددی، هایده صفی یاری، سلیمه رنگزن و محسن روزبهانی درباره این فیلم با مخاطبان صحبت می‌کنند.

تحلیل " مده آ " در رادیو نمایش

نمایشنامه " مده آ " دوشنبه ۲۳ مرداد ماه، در رادیو نمایش تحلیل خواهد شد. برنامه " نمایش شناخت " در راستای تحلیل و بررسی نمایش نامه های برتر؛ پس از بررسی نمایشنامه اورستیا اثر اشیل و نمایشنامه ی ادیپ شهریار اثر سوفوکل؛ این هفته، به نمایشنامه ی مده آ اثر اوریپید، می‌پردازد.

برنامه " نمایش شناخت " دوشنبه هر هفته ساعت ۱۸ از رادیو نمایش پخش می‌شود و چهارشنبه‌ها در همین ساعت، بازپخش دارد.

علی دهکردی به " دنیای بهتر " پیوست

علی دهکردی به جمع بازیگران فیلم تلویزیونی " دنیای بهتر " به کارگردانی بهروز شعیبی محصول سیمافیلم پیوست. سید محمود رضوی تهیه کننده این تله فیلم گفت: در حال حاضر گروه در حال تصویربرداری در منطقه‌ای در شمال کشور هستند و تصویربرداری این پروژه رو به اتمام است.

وی افزود: در تهران نیز لوکیشن‌های خیابان هفت تیر، دیباجی، اختیاریه و نیاوران لوکیشن‌های اصلی کار بودند و برای این پروژه جمعا ۲۷ جلسه تصویربرداری پیش بینی شده است.

فیلمنامه " دنیای بهتر " به قلم نیلوفر محلوجی به نیکی کردن در حق دیگران و بی تفاوت نبودن در مورد بدی‌ها و کاستی‌هایی که در پیرامون انسان‌ها وجود دارد می‌پردازد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: امیر علی پسر بچه ده ساله، برای انجام تکلیف درس اجتماعی‌اش، در دنیای کودکی خود به این نتیجه می‌رسد که اگر او به سه نفر خوبی کند و در عوض خوبی او؛ هریک از آن سه نفر در حق سه نفر دیگر خوبی کنند و به این ترتیب …

شاهرخ فروتنیان، نگار عابدی، سعید چنگیزیان، سحر دولتشاهی، لیدندا کیانی، بهاره ریاحی، میثم رازفر، آیلی حیدری، احسان امانی، مهدی باطبی، اکبر معززی و لیلی فرهادپور بازیگران اصلی این کار هستند.

پخش مراسم شب قدر مسجد جمکران از شبکه دو

ویژه برنامه شب قدر کاری از گروه پخش شبکه دو، امشب از مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود. این ویژه برنامه از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و در ساعت ۲۱:۵۰ با بیان احکام شب قدر ادامه پیدا می‌کند. زیارت امام حسین(ع) در شب قدر توسط حاج حسین حقی در ساعت ۲۲:۱۰ و دعای جوشن کبیر در ساعت ۲۳:۴۰ توسط سید جعفر میر جعفری خوانده می شود. حاج مهدی آئینه نیز در این شب به ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) می پردازد. مراسم احیا و قرآن به سر گذاشتن توسط آیت ا… سبحانی از ساعت یک بامداد اجرا می شود.

چشمه حقیقت در کانال ندای اسلام

برنامه " چشمه حقیقت " برای آشنایی مخاطبان انگلیسی زبان با شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه از کانال ندای اسلام رادیو معارف پخش می‌شود.

در این برنامه با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان، ترجمه سخنان امام راحل رحمت الله علیه در مورد محورهای موضوعی امر به معروف و نهی از منکر، لزوم حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان، ویژگی‌های ماه مبارک رمضان و… پخش خواهد شد.

"چشمه حقیقت" به تهیه کنندگی و سردبیری لیلی حبیبی راد و گویندگی محمد رضا بیریا یک روز در میان از ساعت ۸:۴۰ صبح از کانال ندای اسلام رادیو معارف تقدیم شنوندگان خواهد شد.