به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سریال تاریخی سایه سلطان در سه دوره گذشته، حال و آینده روی میدهد و داستان آن از جایی آغاز میشود که دختری فرانسوی به خیال اینکه اصلیتی ایرانی دارد، در مقطع ۳۰ سال آینده ماجرایی را پیگیری میکند.

بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، یوسف تیموری، شهرام قائدی، بابک انصاری، اسماعیل موحدی، شراره رخام، مریم امینی، محمدعلی میاندار، سعید محقق و حسین جریره بازیگران ایرانی و مجدی مشموشی، رنیا سلوان و ماریتا رز بازیگران لبنانی سریال هستند.

برای عنوان‌بندی ابتدایی و انتهایی «سایه سلطان» هم از دو ترانه استفاده شده است؛ موسیقی متن را بهنود یخچالی ساخته و در تیتراژ اول ترانه‌ای از تاج اصفهانی با شعر ملک‌الشعرای بهار و در تیتراژ پایانی ترانه سالار عقیلی با شعری از عبدالجبار کاکایی گذر زمان را یه بینددگان یادآور می‌شود.

این سریال با درونمایه طنز در ۱۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای بر اساس فیلمنامه مجید شاکرین در اصفهان و لبنان تولید شده و قرار بود مجموعه نوروزی شبکه استانی شما باشد اما پخش آن تا هفته اول شهریورماه به تعویق افتاد و حالا قرار است به صورت چهار شب در هفته از شنبه تا سه‌شنبه روی آنتن شبکه دو برود. به این ترتیب علاقه‌مندان مجموعه‌های تاریخی می‌توانند تا پایان تابستان ماجراهای تماشایی «سایه سلطان» را پیگیری کنند.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی محسن و مرتضی آتش‌زمزم تابستان سال گذشته در اصفهان کلید خورد. سپس گروه تولید به لبنان رفت و در شهرهای بیروت، جبیل و مشمش تصویربرداری را پی گرفت.

سایر عوامل تولید سایه سلطان عبارتند از فیلمنامه اولیه: محسن صفری، مدیر تصویربرداری: محمد فضیله، طراح صحنه و لباس: محسن شریفی، صدابردار: مسعود اردلان، جلوههای ویژه تصویری: بهنام علینسب و محسن جلدی، طراح گریم: علی بهادر، مدیر تولید: مجتبی آتشزمزم، ناظر کیفی: یوسف افشارنیا، محصول سیمای مرکز اصفهان.