FBI و تکذیب سرقت اطلاعات کاربران از لپ‌تاپ پلیس

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از ای بی سی نیوز نوشت: روز گذشته یک گروه هکری مدعی شده بود موفق شده اطلاعات لازم برای شناسایی هویت میلیون ها نفر از کاربران آیفون، آی پد و دیگر محصولات اپل را با هک کردن لپ تاپ یک مامور پلیس اف بی آی به دست آورد.

در حالی که اعضای این گروه هکری موسوم به AntiSec اطلاعات مسروقه را بر روی اینترنت منتشر کرده اند، مقامات اف بی آی می گویند هرگز چنین اطلاعاتی را در اختیار نداشته اند که حال هکرها بخواهند آن را سرقت کنند.

در مقابل هکرهای AntiSec تاکید دارند که اطلاعات منتشر شده تنها بخشی از اطلاعات مربوط به ۱۲ میلیون نفر کاربر آیفون و آی پد است که از طریق نفوذ به لپ تاپ یک مامور اف بی آی به دست آمده است.

در حالی که صحت این اطلاعات تایید نشده، کارشناسان امنیتی به کاربران در مورد رعایت نکات امنیتی و کلیک نکردن بر روی لینک های مشکوک ارسالی هشدار داده اند. در این میان اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده و مشخص نیست این شرکت اطلاعات یاد شده را داوطلبانه در اختیار اف بی آی قرار داده یا خیر.

اپل برای هر یک از محصولاتش یک شماره هویت خاص شامل رشته ای از اعداد و حروف را در نظر می گیرد که با استفاده از آن می توان محصولات این شرکت را در زمان اجرای برنامه های مختلف ، اتصال به فروشگاه آنلاین آی تیونز و ... شناسایی کرد. این رشته ها برای برنامه نویسان هم در جهت شناسایی علائق کاربران قابل استفاده است.