به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید در دیدار با فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های واحد دماوند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر صورت گرفت، با بیان اینکه دانشگاهی می‌تواند کشور را اداره کند که اسلامی باشد، گفت: معنای اسلامی بودن این نیست که دانشگاه تنها مسجد داشته باشد، حرف اول در دانشگاه دانش است و باید دانش را اسلامی کرد.

وی به بحثجداسازی دختران و پسران در دانشگاه اشاره کرد و تاکید کرد: پیامبر(ص) فرمودند نگاه به نامحرم تیر است بنابراین کف و حداقل دینداری دانشگاه‌ها این است که دختران و پسران کنار هم نباشند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: استادی که با وضو وارد کلاس درس می‌شود و با مطالعه تدریس می‌کند یک عمل اسلامی انجام می‌دهد و دانشجویی که با طهارت به دانشگاه می‌رود یک عمل اسلامی انجام می‌دهد و نه یک علم اسلامی.

جوادی آملی افزود: برخیها علم اسلامی را قبول ندارند و میگویند علم باید سکولار باشد این در حالی است که متون درسی باید اسلامی شود و راه اسلامی شدن دانشگاهها دین است که دانش را مفسر فعل خدا بدانیم.