به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، راوی بورگاونکار محقق دانشگاه فنی برلین اظهار داشت که چگونه یک کد ۱۱ رقمی که در یک صفحه وب یا یک پیام متنی پنهان شده می تواند تلفن را به نوعی به حالت اول کارخانه ای بازگرداند که کاربر حتی نمی تواند مانع آن شود و در این میان تمام شماره های تلفن، تصاویر، فایلهای صوتی، ویدئویی و برنامه های اجرایی نیز حذف خواهند شد.

بورگاونکار این آسیب پذیری امنیتی طی یک همایش در آرژانتین به طور عملی تشریح کرد.

وی اظهار داشت: این کد ۱۱ رقمی همچنین می تواند موجب بازگرداندن تلفن به حالت کارخانه ای را روی گلکسی S۲ و سایر دستگاه هایی شود که از نسخه سامسونگ سیستم عامل گوگل استفاده می کنند که با رابط کاربری تاچ ویز " TouchWiz " کار می کنند.

به نظر می رسد که تلفنهای هوشمند اندرویدی از سازندگان تلفنهای همراه ایمن بوده اند اما اجرای این حمله تنها روی دستگاه های سامسونگ میسر شده است.

پو اولیوا، یک مهندس ارتباطات راه دور اسپانیایی که یک وبلاگ نویس مشهور در زمینه امنیت این دستگاه محصول می شود نیز این شیوه هک را آزمایش کرده و اظهار داشته است که مهندسان سامسونگ وقتی یک کد برای بازگرداندن به حالت کارخانه ای تنظیم کردند به چه چیزی فکر می کردند.

وی افزود: این اقدام بدون در نظر گرفتن هیچ تأییدی از کاربر صورت می گیرد و ناگهان تمام اطلاعات روی تلفن از بین می رود.

نمایندگان سامسونگ از اظهار نظر در این رابطه امتناع کردند.

سری جدید گلکسی S سامسونگ که از آن با عنوان رقیب جدی اپل یاد می شود، اواخر ماه می وارد اروپا و ماه گذشته وارد آمریکا شد و اکنون نیز با ورود آی فن ۵ به بازار شایعاتی برای ارائه گلکسی S۳ در ماه مارس سال ۲۰۱۳(اسفند امسال) به گوش می رسد. تلفنی که سامسونگ امیدوار است بتواند موفقیت S۳ را تکرار کند.

در بازار تلفنهای همراه سامسونگ رقیب اصلی اپل است، چرا که دو شرکت در حال حاضر درگیری دادخواستهای حقوقی در سراسر جهان شده اند. تلفن محبوب گلکسی S۳ سامسونگ که بهار امسال وارد بازارهای کشورهای نیم کره شمالی شد ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشت و این شرکت اعتقاد دارد که تا پایان سال موفقیت آن را به فروش ۳۰ میلیون دستگاه می رساند.