هزینه‌های میلیاردی برای تبلیغ پاریس و غرب متمدن!
افکار نیوز _ گروه فرهنگ و هنر

: چهارمین هفته از آغاز پخش سریال پرخرج و درجه الف کلاه پهلوی گذشت. این سریال که زمان پخش سریال هایی نظیر مختارنامه، مدار صفر درجه، در چشم باد و شوق پرواز را در اختیار دارد قرار است به مدت یک سال هر جمعه شب ساعت ۲۲ مخاطبان را پای تلویزیون قرار دهد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افکارنیوز، در اولین قسمت پخش این سریال سید ضیاالدین دری به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه توضیحاتی را قبل از شروع پخش سریال ارائه داد که بیشتر سعی در اثبات واقعی بودن داستان سریال داشت و اینکه بودجه دولتی باعثنشده حقیقت یا واقعیت گفته نشود و باید چند قسمت جلوتر رفت تا اینکه مردم با سریال ارتباط برقرار کنند.

اما حالا بعد از پخش چهارمین قسمت از این سریال نه تنها اتفاق تازه‌ای به وقوع نپیوسته بلکه سیر توهینات به فرهنگ ایران و ایرانی حالت صعودی به خود گرفته است. اینکه دائم گفته می‌شود این ایرانی‌های….

همین هفته گذشته بود که سید ضیاالدین دری در گفت‌وگویی اعلام کرد برای این فیلم ۱۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است. هزینه‌ای که بیشتر برای تبلیغ فرانسه و پاریس و زبان فرانسوی شده تا نشان دادن فرهنگ و مقاومت ایرانی.

در این سریال آنچه که بیش از همه در ذوق می زد توجه بیش از اندازه به موضوع رابطه چند مرد و چند زن است که کماکان از همان قسمت ابتدا ادامه دارد. تمام نگاه‌های مبتذل رد و بدل شده در این سریال را اگر با طرز پوشیدن لباس و البته نوع لباس‌ها جمع کنیم می‌فهمیم که این مجموعه را نباید دید چرا که با فرهنگ دینی، ملی ما همخوانی ندارد.

حال باید این سوال را از مسئولین پرسید که آیا ساخت چنین مجموعههایی در راستای کدام اهداف یا سیاستهای نظام تعریف میشود؟ اینکه در شرایط تحریم هزینههای میلیاردی را بر بیت المال تحمیل کنیم تا آخر سر فرهنگ خودمان را در برابر غربی که نمادش پاریس است لگد مال کنیم؟