برداشتن چربی‌ اضافی غبغب با سلول‌ حیوانی!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، در تمام رژیمها با وجود دقت در رعایت کوچکترین دستورات، بنظر می‌رسد همیشه چند ناحیه چربی وجود دارند که مقاومت می‌کنند.

اما دانشمندان اکنون توانسته‌اند تزریق جدیدی را ابداع کنند که می‌تواند این لایه‌های سمج چربی یا غبغب را بدون تاثیر گذاشتن بر سایر نواحی بدن از بین ببرد.

محققان دریافته‌اند که می‌توان چربی اضافه را در بخشهای خاص بدن با تزریق کپسولهای ریز حاوی یک گونه اصلاح شده سلول گرمازا که بیشتر در حیوانات و کودکان یافته می‌شود، سوزاند.

این سلولها به انتشار علائمی پرداخته که بافت چربی را تغییر داده تا کالری مازاد بجای ذخیره شدن به شکل چربی برای تولید حرارت در بدن مورد استفاده قرار گیرد.

آزمایشات بر روی حیوانات نشان داده که تزریق این کپسولها منجر به کاهش ۱۰ درصد وزن در موشهای چاق حتی با وجود برخورداری از یک رژیم پر کالری شده است. این محققان اکنون قصد دارند تا اواخر سال جاری درمان را بر روی سگهای چاق آغاز کنند.

اگر این برنامه با موفقیت و ایمنی لازم اجرا شود، امید است که در حدود شش سال آینده این درمان در دسترس انسانها قرار گیرد.

محققان بر این باورند که این کپسولها با اندازه سه برابر عرض موی انسان قابل تزریق به رسوبهای چربی خاص مانند ران، بازوها یا غبغب برای کاهش چربی ذخیره شده در آنها هستند.

این کار می‌تواند مشکل پیش روی بسیاری از افراد تحت رژیم را که با وجود تمرینات ورزشی و کاهش وزن هنوز با ذخیره چربی در برخی نواحی بدون روبرو هستند، از بین ببرد.

محققان که نتایج پژوهش آنها در مجله Biomaterials منتشر شده، از سلولهای چربی مانند موش استفاده کردند که برای سوزاندن انرژی مازاد به عنوان دمای بدن مهندسی ژنتیکی شده بودند.

آنها دریافتند که با پوشاندن این سلولها درون ریزکپسولهای پلاستیک مانند می‌توانند بدون آسیب توسط سیستم ایمنی بدن، منتقل شوند.

بنظر می‌رسد که این سلولها با آزادسازی علائمی موسوم به عوامل گرمازایی از میان روزنه‌های درون کپسولها به چربی‌های ناسالم بدن باعثاین تغییر می‌شوند. این عوامل سپس چربی را به سلولهای گرمازا موسوم به تیموسیتها تبدیل می‌کنند.

تيموسيتها كه به چربي قهوهاي نيز موسوم هستند، در بسياري از حيوانات كوچك و همچنين كودك انسان به وفور وجود داشته كه به حفظ گرماي بدن با سوزاندن انرژي به شكل گرما به جاي ذخيره آن بصورت چربي ميپردازند. اين در حاليست كه انسانها با بالاتر رفتن سن اين سلولها را از دست ميدهند.