چگونه ردیاب آی‌فون را خاموش کنیم؟
افکارنیوز

: ویژگی جدیدی که به آن اشاره نشده است، امکانی است که استفاده‌های شما از گوشی را در اختیار تبلیغ دهنده‌ها قرار می‌دهد. با این کار اگر برای مثال در حال گشت و گذار در سایت‌های خرید خودرو باشید، تبلیغات مربوط به خودرو را بیشتر خواهید دید.

این روش را که IFA یا IDFA می‌نامند مخفف identifier for advertisers است. در این روش یک شماره تصادفی به هر کاربر و دستگاهش اختصاص داده می‌شود. البته این شماره همچون کوکی ها موقتی است و می‌توان جلوی استفاده از آن را گرفت. باید به این نکته توجه کرد که با استفاده از این سیستم کاربر را نمی‌توان شناسایی کرد و هویت کاربر همچنان برای تبلیغ دهنده نامشخص خواهد ماند. تنها اطلاعات مربوط به روش استفاده از آی‌فون یا آی‌پد است که در دسترس تبلیغ دهنده قرار می‌گیرد.

به محض اینکه از یک نرم‌افزار استفاده می‌کنید و یا در حال وب گردی هستید IFA شما برای کارگزار تبلیغاتی ارسال می‌شود، سپس با استفاده از این شماره کارگزار می‌تواند تبلیغات مربوط به شما را برایتان نمایش دهد. علاوه بر این، سیستم جدید به کارگزار این اجازه را می‌دهد تا بتواند بفهمد که آیا تبلیغ نمایش داده شده موثر بوده و باعثدانلود یک نرم‌افزار شده است یا خیر.

این ویژگی به صورت پیش فرض روشن است و تنظیمات آن طوری در سیستم عامل جدید قرار داده شده است که بیشتر کاربران از وجود آن مطلع نیستند.

برای خاموش کردن این ویژگی به بخش تنظیمات رفته و بر روی General کلیک کنید. سپس وارد بخش About شده و از انتهای صفحه گزینه Advertising را انتخاب کنید. در این بخش گزینه‌ای را می‌بینید با عنوان Limit Ad Tracking که باید آن را روشن کنید. با روشن کردن این گزینه دیگر از سیستم IFA استفاده نخواهد شد. توجه کنید که این منو هم به گونه‌ای طراحی شده است که در نگاه اول به نظر می‌آید باید این گزینه خاموش باشد.

چگونه ردیاب آی‌فون را خاموش کنیم؟

شاید به نظر برخی استفاده از IFA غیر اخلاقی باشد اما به نظر من این سیستم به هر حال در تلاش است تبلیغاتی را نمایش دهد که بیشتر به کار شما مربوط است و همین هم می‌تواند به کمک شما بیاید. به هر حال با خاموش کردن این سیستم نمایش داده شدن تبلیغات در اینترنت به پایان نخواهد رسید تنها باعثمی‌شود تبلیغات نامربوط نمایش داده شود.

نظر شما در مورد IFA چیست؟ آیا استفاده از آن را غیر اخلاقی میدانید؟