به گزارش افکارنیوزبه نقل ازایسنا، «فلیکس باومگارتنر» چترباز اتریشی پس از پنج سال برنامه ریزی و تمرینات مستمر، موفق شد رکوردهای جدید طولانی ترین سقوط آزاد، طولانی ترین پرواز بالن سرنشین دار، پرش فضایی و شکستن دیوار صوتی خارج از هواپیما را به نام خود ثبت کند.

علاقه به صعود از دوران کودکی در وی شکل گرفته و در اغلب تصاویر، «فلیکس» کوچک بر بالای درختان دیده می شود.

«باومگارتنر» در خصوص علاقه به صعود و پرواز می گوید: از دوران کودکی عاشق بالا رفتن از درختان، دیوار، ساختمان و هر چیز بلندی بودم و دوست داشتم که دنیا را از فراز بلندی ها نظاره کنم.

این علاقه باعثشد که «باومگارتنر» به شکل حرفه‌ای رشته چتربازی و سقوط آزاد را دنبال کند؛ در سن ۱۷ سالگی به یک مرکز آموزش چتربازی پیوست و پس از طی کردن دوره های آموزشی، بمدت پنج سال در تیم چتربازی ارتش اتریش حضور داشت.

پس از این دوره بصورت حرفه ای به پرش و سقوط آزاد از بالای آسمانخراش، برج، پل و حتی فضا روی آورد و تا سن ۴۳ سالگی بیش از دو هزار ۵۰۰ پرش از هواپیما و آسمانخراش های مختلف در کارنامه خود ثبت کرده است.

از جمله مشهورترین پرش‌های این چترباز می توان به پرش از فراز مجسمه مسیح در ریودوژانیرو به ارتفاع ۷۱۰ متر، برج ۱۱۰ طبقه تایپه، برج های دو قلوی پتروناس مالزی به ارتفاع ۴۵۰ متر و غار Mamet‌ در کرواسی اشاره کرد.

«باومگارتنر» در تازه ترین رکورد شکنی خود، برنامه پرش فضایی از لایه استراتوسفر را روز یکشنبه ۱۴ اکتبر(۲۳ مهر) بر فراز صحرای راسول در جنوب غرب نیومکزیکو انجام داد و با پرش از ارتفاع حدود ۱۲۸ هزار پایی(۳۹ کیلومتری) با سرعت یک هزار و ۳۴۲ کیلومتر در ساعت، به عنوان نخستین انسان موفق به شکستن دیوار صوتی شد.