روایت چنگیز جلیلوند از رفتارهای غیر حرفه‌ای در سینما
افکارنیوز گروه فرهنگ و هنر:

ماجرای توهین و تحقیر بازیگران قلاده های طلا پایان ندارد. فریاد دموکراسی در سینمای ایران خیلی بلندتر از عمل دیکتاتوری است. برای همین است که وقتی یک کارگردان به اصطلاح فرهیخته سینمای ایران اقدام به توهین و برخورد فیزیکی با بازیگران فیلم سینمایی قلاده های طلا می کند هیچ کسی صدایش در نمی آید و هیچ بیانیه ای هم صادر نمی شود!

چنگیز جلیلوند در گفت وگو با خبرنگار ما، به عنوان بازیگر نقش مامور mi۶ در فیلم قلاده‌های طلا، ضمن انتقاد از برخوردهای حذفی در سینما، گفت: به نظر من اینکه یک بازیگر را به خاطر بازی در نقش سیاسی مورد ملامت قرار دهیم اصلا حرفه ای نیست.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا باید هنر و سینما بخشی از منافع آن کشور و نظام مطبوع را تامین کرده و هدف قرار دهد، تصریح کرد: به عقیده من فیلم قلاده های طلا با دیگر فیلم ها تفاوتی ندارد، فقط این فیلم سیاسی بود و در جهت اهداف نظام اسلامی، بنابراین عوامل این فیلم سینمایس نباید مورد هجمه قرار بگیرند.

این استاد و پیشکسوت هنر دوبله ادامه داد: رفتارهای زشتی که با عوامل فیلم قلاده های طلا شده نشان می دهد که هنوز این هنر در کشور ما حرفه ای دنبال نمی شود.

جلیلوند با تاکید بر این نکته که، در سینمای هالیوود نیز، فیلمها بر اساس خواسته سرمایهگذار ساخته میشود، تصریح کرد: در هالیوود فیلمی که علیه نظام حاکم باشد اجازه ساخت پیدا نمیکند.