به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، کپسول باری دراگون ساعت ۱۱:۵۵ به وقت گرینویچ(۱۵:۲۵ به وقت تهران) روز یکشنبه توسط فضانوردان از ایستگاه جدا شده و با کمک بازوی رباتیک در فاصله ۱۵ متری برای رها شدن در فضا قرار گرفت و حدود ۹۰ دقیقه بعد «دراگون» در فضا رها شده و مسیر بازگشت به زمین را در پیش گرفت.

«دراگون» ساعت ۱۹:۲۰ به وقت گرینویچ(۲۲:۵۰ به وقت تهران) پس از باز شدن چترهای نجات، به آرامی در آبهای نزدیک ساحل باجا کالیفرنیا فرود آمد.

تیم‌های اعزام شده به منطقه با استفاده از یک کشتی مجهز به جرثقیل، کپسول دراگون را از آب گرفته و به مرکز تحقیقات در کالیفرنیا منتقل کردند.

«الون ماسک» بنیانگذار و مدیر شرکت اسپیس X‌ از انجام موفقیت‌آمیز مأموریت ارسال تجهیزات به ایستگاه فضایی توسط کپسول دراگون و بازگشت به زمین، ابراز رضایت و این اقدام را پیشبرد برنامه حضور شرکت‌های خصوصی در برنامه فضایی ناسا توصیف کرد.

حدود ۵۰۰ نمونه‌های زیستی از جمله نمونه فریز شده خون و ادرار فضانوردان در مدت یکسال گذشته، به همراه آزمایشات علمی و تجهیزات مصرف شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) ‌ توسط کپسول باری دراگون به زمین بازگردانده شدند.

شرکت خصوصی اسپیس X در قالب یک قراردارد به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار با ناسا، کار انتقال تجهیزات برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) را طی ۱۲ مأموریت رباتیک انجام خواهد داد.