این اکران‌های سرد ربطی به پاییز و زمستان ندارد / فیلم‌های جدید هم دندان گیر نیستند
افکارنیوز _ گروه فرهنگ و هنر:

وضعیت اکران سینمای ایران از ابتدای پاییز خوب نبوده و در حالی که تنها دو ماه تا جشنواره فیلم فجر زمان باقی مانده و زمستان هم فصل مناسبی برای سینما رفتن نیست، آخرین داشته های سال ۹۱ سینمای ایران از چهارشنبه اکران خواهد شد.

«بی‌خود و بی‌جهت» ساخته جنجال برانگیز عبدالرضا کاهانی به جای فیلم سینمایی «فراری از بگبو» در گروه عصر جدید به نمایش درمی‌آید. کاهانی کارگردانی است که سعی کرده فیلم‌هایش روی خط قرمز حرکت کند و این حرکت باعثشده فیلم‌هایش هم حاشیه‌های فراوانی داشته باشند هم بالاخره اکران شوند.

بی خود و بی جهت هم چند باری تا مرز توقیف پیش رفت و حتی کاهانی در نامه‌ای نوشت که کارگردان این فیلم نیست تا حالا در حالی اکران شود که عده زیادی منتظر نمایش اثر جدید کاهانی باشند. نقش اصلی این فیلم را عطاران بر عهده دارد.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» هم قرار است به جای «اختاپوس» در گروه سینمایی قدس اکران شود. حمید فرخ نژاد و مهتاب کرامتی بازیگران اصلی این فیلم هستند اما آنچه این فیلم را سر زبان‌ها انداخت بازی ابراهیم حاتمی کیا در یکی از نقش‌های اصلی فیلم است.

روح‌الله حجازی که چهره شناخته شده ای نیست به کمک اسم حاتمی کیا توانست فیلمش را در میان فیلم‌های بزرگان سینمای ایران قرار دهد و کنجکاوی منتقدان در جشنواره فجر، منجر به نوشته شدن نقدهای مثبت برای این فیلم شد.

من مادر هستم که قرار است به جای پنهان در گروه سینمایی آفریقا اکران شود، هم مثل بی خود و بی جهت جز فیلم هایی بود که بحث توقیفشان داغ بود با این تفاوت که این فیلم سال ۸۹ ساخته شده بود. فریدون جیرانی، مجری برکنار شده برنامه هفت، کارگردان فیلم من مادر هستم، تلاش زیادی کرد تا این فیلم رفع توقیف شود. باید دید آیا اکران فیلم باعث بازگشت جیرانی به سیما خواهد شد؟