حسرتی که بر دل آخرین مسافر ماه ماند! + عکس
افکارنیوز:

«اوگن سرنان» فرمانده مأموریت آپولو ۱۷ و آخرین انسانی که قدم بر ماه گذاشت، در چهلمین سالگرد انجام این مأموریت از جا گذاشتن دوربین عکاسی مدل Hasselblad ۵۰۰ بر سطح ماه خبر داد.

آخرین مسافر ماه اکنون تأسف می‌خورد که چرا دوربین را بر سطح ماه باقی گذاشته و تصویری از آخرین رد قدمهایش بر سطح ماه را با خود به زمین نیاورده است.

«سرنان» امیدوار است که روزی مسافران آینده ماه بتوانند این دوربین را به زمین بازگردانده و محققان از آن برای آنالیز سطح پرتوهای خورشیدی خارج از جو استفاده کنند.

فضانورد سابق ناسا که هم اکنون ۷۸ سال سن دارد، معتقد است که انسان تا پایان قرن میلادی جاری می‌تواند بر سطح مریخ قدم بگذارد.

فرمانده مأموریت آپولو ۱۷ از آرزوی سفر به مریخ گفت، اما یک سفر ۹ ماهه برای رسیدن به سیاره سرخ را طولانی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با توسعه فناوری های جدید از جمله استفاده از انرژی هسته ای بتوان مدت این سفر را به ۶۰ روز کاهش داد.

پس از پایان مأموریت آپولو ۱۷ در دسامبر سال ۱۹۷۲ میلادی، سه مأموریت بعدی برای سفر به ماه بدلیل مشکلات مالی لغو شد و در حال حاضر کشورهایی مانند چین و روسیه در پی اعزام فضانورد به ماه هستند.