افکارنیوز: رقيه محمدي نابغه قرآني كشورمان كه در سن ۸ سالگي حافظ كل قرآن كريم شد، در جمع هزاران نفري روزهداران شركتكننده در ويژه برنامه فرهنگي هنري بر آستان جانان مورد تجليل قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۱ و ۲۲ یکشنبه، ۲۴ مردادماه جاری مصادف با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در چهارمین شب از اجرای آیین «بر آستان جانان» از نوجوان ۱۶ ساله کشورمان که در سن ۱۱ سالگی موفق به دریافت دکترای افتخاری از یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان شد قدردانی و تجلیل شد.

براساس این گزارش در این مراسم هم‌چنین در بخش " پر از فانوس " که اختصاص به معرفی چهره‌های معنوی و الگویی و نخبگان محلات دارد ۱۰ تن از نخبگان علمی و فرهنگی محله‌های غرب پایتخت در جمع همشهری‌ها و هم محله‌ای‌های خود مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم که با حضور شاعران، هنرمندان و روحانیون در جمع بیش از دو هزار نفری شهروندان روزه‌دار در بوستان نرگس منطقه ۲۱ برگزار شد پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، بخش اول برنامه سروش آسمانی با نوای خوش استاد محمدحسین سعیدیان بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد.

پس از تلاوت آیات الهی با صوت خوش استاد احمد ابوالقاسمی نوبت به بخش هنری برنامه رسید و در این بخش گروه سرود بانوان ناشنوای نیلوفرانه به سرپرستی فرزانه سیدابراهیم به اجرای هنری نماهنگ با مضامین مذهبی پرداختند. این برنامه بااستقبال و تشویق شهروندان روبرو شد و پس از آن مردم روزه‌دار به استقبال سخنان کوتاه و دلنشین حجت‌الاسلام حیدری درباره برکات ماه رمضان در بخش " حرف‌های فیروزه‌ای " این مراسم رفتند.

بخش متفاوت برنامه شب چهارم آیین " برآستان جانان " به حضور دکتر رقیه محمدی نابغه قرآنی و نوجوان کشورمان اختصاص داشت. همان دختری که از سن ۴ تا ۸ سالگی حافظ کل قرآن شد و پس از دعوت از سوی مرکز اسلامی لندن و حضور در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان، دکتر کوچک و مبلغ اسلام و شیعه نام گرفت.

وی از مفاخر کودکان و نوجوانان شیعه است و بارها به کشورهای خارجی دعوت شده و استعداد و توانایی خود را به معرض نمایش گذاشته است. خانواده محمدی نیز نمونه‌ای از اعجاز قرآنی و چهار عضو خانواده حافظ قرآن هستند.

وی در بخشی از خاطرات خود می‌گوید: در دانشگاه حجاز انگلیس در مدت ۴ ساعت، بیش از یک صد سوال از موضوعات و مفاهیم و اطلاعات قرآنی کردند که با لطف خداوند متعال به ۹۱% از سوالات پاسخ مثبت دادم و قبل از شروع سوالات رئیس دانشگاه مطالبی را درباره من به اساتید گفت و شیوه کار ما را بیان کرد. وقتی آنها از من سوال می‌کردند، من به زبان انگلیسی آدرس آیات را به آن‌ها می گفتم. و برای آن‌ها تعجب آور بود که در مدت کوتاه توقف ما در انگلیس توانسته بودم تمام شماره‌ها را به انگلیسی یاد بگیرم. برخی از خانم‌ها در جلسات، تلفن و آدرس ما را در مرکز اسلامی می‌خواستند تا بیایند و شیعه بشوند. یک دختر خانم ۲۲ ساله انگلیسی در نیوکاسل هم که مسلمان نبود، پس از شرکت در جلسه از ما تقاضای کمک برای مسلمان شدن می‌کرد. در دانشگاه هم که برنامه اجرا می‌کردیم و در جلسه، یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم حضور داشتند، وقتی آیات را می‌خواندم خیلی تعجب می‌کردند که دختری کم سن و سال در حضور اساتید برجسته دانشگاه این گونه پاسخ می‌دهد.

پس از مراسم تجلیل از دکتر رقیه محمدی نوبت به بخش " پراز فانوس " رسید و در برنامه چهارمین شب آیین " بر آستان جانان " ۱۰ تن دیگر از هم محله‌ای‌ها تقدیر شدند و این‌بار قرعه به نام نخبگان فرهنگی و هنری و علمی محله افتاده بود.

مجید احمدی موذن و ترتیل خوان قرآن در پایان برنامه به اجرای بخش دوم " سروش آسمانی " در قالب ترتیل خوانی قرآن پرداخت و پس اجرای زنده اذان توسط وی، نماز جماعت با حضور کثیر شهروندان در فضای وسیع بوستان نرگس به امامت حجت‌الاسلام حیدری برگزار شد و سپس با افطاری ساده از روزه داران پذیرایی شد.

گفتنی است برپایی غرفه‌های متعدد در بوستان نرگس از جمله برنامه‌های جانبی " بر آستان جانان " است و شهروندان روزه‌دار ضمن اهدای نذورات خود به غرفه افطاری ساده می‌توانند از برنامه‌های سایر غرفه‌ها شامل غرفه پیک تور ویژه کودک و نوجوانان غرفه بولوتوثقرآنی، غرفه نقاشی خط و غرفه توزیع محصولات فرهنگی دیدن کنند.

ویژه برنامه " بر آستان جانان " تا هفدهم ماه مبارک رمضان با برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و با حضور چهره‌های فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی در جمع هزاران نفری شهروندان غرب پایتخت در بوستان نرگس برگزار می‌شود.