«شما» یک شبکه‌ی ۱۰۰ درصد دیجیتال نیست

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، رقیه محمدزاده، مدیر طرح و برنامه و نظارت و ارزیابی شبکه شما، در پاسخ به این پرسش که شبکه شما در حال حاضر چند درصد برنامهی تولیدی دارد، توضیح داد: در شبکه شما درصدی برنامههای تولیدی لحاظ شده است؛ البته این برنامهها در سال ۹۱ به این فضا اضافه شده است. در حال حاضر برنامه هفت ترانه و توپ از جمله برنامههای تولیدی هستند که در خود شبکه شما تهیه و پخش میشوند.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که آنتن شبکه شما صفر باشد و منتظر این باشیم که آثاری از استان‌ها به دستمان برسد، خاطرنشان کرد: خود شبکه شما یک حجم برنامه تولیدی بر روی آنتن دارد و به طور متوسط در طول هفته پنج ساعت برنامه زنده دارد.

وی با بیان اینکه شبکه شما در مناسبت‌ها آثاری را تولید می‌کند، افزود: عمده‌ی تمرکز این شبکه بر روی این است که بتواند بهترین آثار تولید شده و تهیه شده را در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به زیباترین وجه برای مخاطب نشان دهد؛ یعنی بیش از اینکه اولویت شبکه شما این باشد که آثار را خود تولید کند، توانسته است هوشمندانه کنداکتوری را تهیه کند که آثار سایر استان‌ها قابل رویت باشد؛ کاری که در حال حاضر یک تمرکز جدی بر روی آن وجود دارد.

محمدزاده درباره‌ی پرداختن به مناسبت‌های بومی در استان‌ها و اینکه تا چه میزان اهمیت دارد؟ گفت: به مناسبت‌های استانی کاملا پرداخته می‌شود؛ در این راستا شبکه شما در شب یلدا برنامه‌های زنده‌ای را از استان‌ها پخش کرد. علاوه بر این مناسبت، در عزادارای‌ها و سایر مناسبت‌ها نیز شبکه شما به پخش مناسبت‌های استانی می‌پردازد.

وی همچنین پرداختن به موسیقی‌های محلی را از دیگر اولویت‌های شبکه شما دانست و گفت: حجم موسیقی‌های محلی در شبکه ریاد است، به طوری که دو برنامه به طور خاص به این موسیقی‌ها می‌پردازند.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی شبکه شما همچنین در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان تلاش می‌کنند تا در پخش سریال‌ها و فیلم‌ها موازی‌کاری با شبکه‌های دیگر نداشته باشند‌؟ اظهار کرد: ما در حال حاضر پخش فیلم‌ها و سریال‌های استان‌ها را بر عهده داریم؛ طبیعتا یک فیلم یا سریال از شبکه‌های داخلی را پخش نمی‌کنیم. اگرچه در شبکه شما اولویت اولمان پخش فیلم و سریال نیست، اما تله‌فیلم‌های فاخر استانی را در کنداکتورمان چیده‌ایم که سه روز در هفته پخش خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شبکه شما در حال حاضر سریال «خرچنگ» را که در سیمای استان‌ها تولید شده است، در دستور پخش خود قرار داده است.

محمدزاده با بیان اینکه از میان سریال‌ها و فیلم‌ها فقط محصولات استان‌ها را پخش می‌کنیم، ‌ از تغییرات جدی کنداکتور شبکه شما در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، برنامه نگاه شما ( معرفی آثار شبکه شما)، مستند نگارستان (گزارشهای ویژه استانها)، آیتمهای حکایت سعدی (انیمیشنهایی که برای خود مراکز استانی است)، هفت ترانه و تصاویر و فیلمهای ارسالی از سوی مخاطبان از جمله برنامههای شبکه شما در ایام زمستان است.