پرکارترین بازیگران زن در جشنواره فجر

امسال ۸۱ فیلم ایرانی در ۴ بخش مسابقه سینمای ایران، خارج از مسابقه، مسابقه فیلمهای اول (نگاه نو و نوعی نگاه به نمایش درمیآیند. نگاهی به جدول این آثار نشان میدهد که اکثر بازیگران و چهرهها در جشنواره، فیلم دارند و همچون همیشه تعدادی از آنها پرکارتر از دیگران بوده و با آثار بیشتری در جشنواره حضور دارند. البته این پرکاری ممکن است محصول فعالیت آنها در سال ۸۹ نباشد بلکه به فراخور حضور آثاری که در سال گذشته یا دورههای پیش از جشنواره بازماندهاند در جشنواره امسال به نمایش درآیند.

بازیگران زن پرکارترند
به گزارش ایران، در جشنواره امسال بسیاری از بازیگران زن و مرد با ۲ تا ۴ فیلم حضور دارند. از میان این بازیگران نیکی کریمی، لیلا حاتمی و لادن مستوفی هر یک با ۴ فیلم پرکارتر هستند و در میان بازیگران مرد تنها داریوش ارجمند با ۴ فیلم به جشنواره آمده است.

نیکی کریمی امسال ۴ فیلم جرم(ساخته مسعود کیمیایی)، سوت پایان(ساخته خودش)، خیابان‌های آرام(کمال تبریزی) و خیابان بیست و چهارم(سعید اسدی) را در جشنواره دارد. فیلم «جرم» و «خیابان‌های آرام» در بخش مسابقه، «سوت پایان» و «خیابان‌های بیست و چهارم» نیز در بخش نوعی نگاه حضور دارند.

اما لیلا حاتمی با ۴ فیلم آسمان محبوب(داریوش مهرجویی)، سعادت‌آباد(مازیار میری)، جدایی نادر از سیمین(اصغر فرهادی) و چیزهایی هست که نمی‌دانیم(فردین صاحب‌ زمانی) در جشنواره شرکت دارد که ۳ فیلم اول در بخش مسابقه و فیلم آخر در بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آیند.

از سوی دیگر لادن مستوفی هم با ۴ فیلم چشم(جمیل رستمی)، آقایوسف(علی رفیعی)، گلچهره(وحید موسائیان) و گلوگاه(محمدابراهیم معیری) به جشنواره می‌آید. از میان این ۴ فیلم «آقا یوسف»، «گلوگاه» و «گلچهره» در بخش مسابقه اصلی و «چشم» در بخش نوعی نگاه به نمایش درمی‌آیند.

داریوش ارجمند هم با ۴ فیلم جرم (مسعود کیمیایی)، راه آبی ابریشم (محمد بزرگنیا)، گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمیکیا) و پایان نامه (حامد کلاهداری) عنوان پرکارترین بازیگر مرد را داراست که همه آنها به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافتهاند.