ساخت درب رباتیک ضدگلوله

افکارنیوز: پس از حادثه تیراندازی خونبار در مدرسه "سندی هوک" در ایالت کنتیکت آمریکا که منجر به کشته شدن ۲۶ معلم و دانش آموز خردسال شد، محصولات مختلفی از جمله کوله و جلیقههای ضد گلوله سایز کودکان به بازار عرضه شد.

درب رباتیک ضد گلوله توسط شرکت سیستم ایمنی " Barbecan‌ " طراحی شده است و مجموعه‌ای از عملکردهای دستگاه فلزیاب، اسکن اشعه ایکس، موانع ضد گلوله و نیروهای امنیتی را بطور همزمان ارائه می کند.

درب رباتیک " Linear Revolving Door‌ " با تشخیص همراه داشتن سلاح یا دستگاه‌های منفجره، مانع از ورود افراد مهاجم بداخل ساختمان می‌شود.

محققان مدعی هستند که فناوری بکار رفته در این درب رباتیک ضدگلوله، حداکثر سطح ایمنی را در ساختمان های عمومی بویژه مدارس و دانشگاه ها ایجاد می‌کند.

در صورتی‌که فرد مهاجم قصد عملیات انتحاری و خودکشی داشته باشد، نیروهای امنیتی قادر به متوقف کردن وی نخواهند بود؛ اما سیستم درب رباتیک ضد گلوله از دو در مجزا تشکیل شده است.

درها با کمک حسگرهای مختلف، بطور خودکار باز می‌شوند و سرعت باز و بسته شدن آنها با سرعت ورود و خروج عابران تنظیم می‌شود.

هر دو در، هیچ گاه بطور همزمان باز نمیشوند؛ در این حالت فرد پس از عبور از درب اول در محوطه بین دو در قرار گرفته و برای کشف سلاح یا دستگاههای منفجره اسکن میشود؛ در صورت همراه داشتن سلاح، در دوم که از پوشش کولار ضد گلوله ساخته شده است، قفل میشود و فرد مهاجم مجبور به خروج از در اول میشود.