دوچرخه‌ای برای کاهش تصادف + عکس

افکارنیوز: در حالی که دوچرخه سواری در شب همیشه با خطر تصادف و حتی مرگ رو به روست، ارائه خطوط ویژه حرکت دوچرخه سواران و یا استفاده از کلاه های درخشان برای راکب از جمله اقدامات توصیه شده برای پیشگیری از تصادف معرفی می شده است.

اما اکنون محققان آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل انگلیس ایده جدیدی مطرح کرده اند که اجرای آن می تواند وجود دوچرخه سوار را در جاده های شب، به خوبی به رانندگان دیگر خودروها اطلاع دهد: دوچرخه های درخشان.

این دوچرخه که در شرکت دوچرخه سازی آلمانی ۸Bar Bikesساخته شده است دارای بدنه و چرخ های درخشان است. اجزای این دوچرخه با رنگ فوتو شب تاب پوشانده شده که نور را طی روز جذب می کند و در تاریکی شب می تاباند.

راکب این دوچرخه باید در طی روز دوچرخه اش را در جای آفتاب گیر قرار دهد تا شب هنگام بتواند ساعت های متمادی دوچرخه سواری کند.

با این حال محققان می گویند فقط داشتن یک دوچرخه درخشان ضامن سلامتی نیست بلکه راکب نیز باید حواسش را جمع و نکات ایمنی را رعایت کند.

گروه دیگری از مبتکران با در نظر گرفتن اینکه داشتن دوچرخه تمام درخشان ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، دوچرخه هایی را عرضه کرده اند که فقط بدنه شان درخشان است و چرخ های آنها معمولی است.

این دوچرخه ها که Kilo Glow نام دارند محصول شرکت دوچرخه سازی Purefix Cyclesهستند.

در این دوچرخه نیز مانند نمونه قبلی از رنگی استفاده شده که نور را در طی روز جذب می کند و در تاریکی می درخشد. هر یک ساعت قرار گرفتن در نور روز می تواند درخشش یک ساعت در شب را تضمین کند.

این دوچرخه ها با قیمت ۲۵۰ پوند به بازار عرضه شده اند.