باریکترین تبلت دنیا ساخته شد

افکارنیوز: بلافاصله پس از نمایش تلفن هوشمند ایکسپریا Z در نمایشگاه کالاهای مصرفی لاس وگاس، شرکت سونی از تبلت ایکسپریا Z رونمایی کرد که از آن با عنوان باریکترین تبلت دنیا یاد میشود.

تبلت ۱۰.۱ اینچی شرکت سونی که با نام ایکسپریا Z عرضه می شود، دارای سیستم عامل اندروید ۴.۱ و صفحه نمایشگاه ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی، پردازشگر چهار هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی و دوربین ۸ مگاپیکسلی است.

براساس اظهارات سونی این تبلت نخستین تبلت در نوع خود است که دارای حسگر نور قسمت پشتی است. شاید عکاسی با این تبلت ایده ای متفاوت با عکاسی سایر تبلتها باشد، شرکت سونی نیز قابلیتهای عکسبرداری این تبلت را به شدت تبلیغ کرده و بر حالت عکاسی اتوماتیک در نور کم آن تأکید داشته است.

یکی از تأثیرگذارترین ویژگیهای این تبلت ضخامت آن است، ضخامت تبلت ایکسپریا Z تنها ۶.۹ میلیمتر است که این میزان در مقایسه با آی پد مینی اپل که ۷.۲ میلیمتر ضخامت موجب می شود که ایکسپریا Z باریکترین تبلتی باشد که تاکنون تولید شده است.

گفته می شود که این تبلت ضد آب و ضد گرد و غبار است اما هنوز حد و حدود این ویژگی ها مشخص نشده است، چرا که این تبلت توسط کارشناسان فناوری آزمایش نشده است.

به نظر می رسد که سونی طراحی تبلت ایکسپریا S سال ۲۰۱۱ را به منظور ارائه ابعاد باریک تر رها کرده است.

یکی دیگر از ویژگیهای این تبلت " سیستم فراگیر سه بعدی " شرکت سونی است که در صدا و احساس فراگیر بودن آن نقش دارد.

تبلت ایکسپریا Z همچنین از LTE و NFC پشتیبانی می کند و در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می شود.

براساس اعلام سونی این محصول در فصل بهار ابتدا در ژاپن وارد بازار می شود و هنوز درباره قیمت آن هیچ جزئیاتی منتشر نشده است.