یادداشتی که فرزاد حسنی را به گذشته برد!

به گزارش افکارنیوز به نقل از تماشا، امکان ندارد هنرمند باشی و عاشق یازدهمین ماه سال نباشی! اصلا تقویم که اولین روز از دومین ماه زمستان را نشان می دهد، انگار همه چیز پیش چشم اهالی هنر خوشرنگ و لعاب تر به نظر می رسد. هر سال برگزاری جشنواره های مختلف هنری و استقبال پر ترافیک آدم ها، خون تازه ای به بدن نیمه جان هنر تزریق می کند و به نوعی متضمن سلامت و رونق آن تا سال آینده می شود.

امسال اما همین امروز که در حال خواندن این متن هستید، آخرین روز یکی از شلوغ ترین و پرمخاطب ترین جشنواره های هنری فجر است. امروز سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر نیز به پایان خواهد رسید و باید ۳۶۵ روز دیگر تا باز شدن دوباره آن به انتظار بشینیم اما مهمترین اتفاق روز پایانی جشنواره تئاتر فجر اجرای نمایش «یادداشتی برای سهراب» خواهد بود که قرار است امروز در خانه نمایش اداره تئاتر با بازی فرزاد حسنی و کامران تفتی در دو سانس ۳۰/۱۶ و ۳۰/۱۸ روی صحنه برود.

این نمایش به کارگردانی اصغر خلیلی اجرا خواهد شد که نگین کارنامه اش نمایش «نظمیه زنان» است. شاید جذابترین نکته این نمایش حضور دوباره فرزاد حسنی در تئاتر باشد که قرار است در «یادداشتی برای سهراب» نقش شهید «سهراب مصطفایی» را بازی کند که مردی مسن است و در مقابل آن کامران نفتی در قالب مامور ساواک روی صحنه خواهد رفت. طبق شنیده ها ابتدا قرار بود «آتیلا پسیانی» در این نمایش حضور داشته باشد که به دلیل حضور در مجموعه های تصویری و تلویزیونی این فرصت نصیب فرزاد حسنی شد.

«یادداشتی برای سهراب» قصه ای اجتماعی دارد و نمایش در مورد تلاقی دو زمان و داستان زندگی خانواده ای در چند موقعیت زمانی است که منجر به رفع معمای چند ساله می شود. اصغر خلیلی کارگردان این نمایش دلیل جالبی برای تصمیمش برای اجرای «یادداشتی برای سهراب دارد: «از یک پاورقی روزنامه در سال ۱۳۵۷ به این قصه رسیدم که برایم جذاب بود و اتفاق افتاده است قصه دایره وار و قصه در قصه رخ می دهد و بر چیدمان صحنه تاثیرگذار است.»

یادداشتی برای سهراب داستان دانشجوی شهید قبل از انقلابی به نام شهید سهراب مصطفایی را روایت می کند. تمام اتفاقات این تئاتر ۳۴ سال پیش رخ داده است. بعد از پایان جشنواره، یادداشتی برای سهراب برای اجرای عموم در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود.