از سیر تا پیاز اختتامیه جشنواره تئاتر فجر

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آئین اختتامیه سیویکمین جشنواره تئاتر فجر صبح امروز با حضور محمود احمدینژاد (رئیس جمهور)، محمد حسینی (وزیر ارشاد) و جمع کثیری از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

که مشروح آن به شرح زیر است:

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در این با اشاره به اینکه زیباترین زیبایی‌ها در روابط بین انسان‌ها ظهور پیدا می‌کند، گفت: به نظر من تئاتر زیباترین جایگاه هنرمندی انسان‌ها است. چرا که یک هنرمند تنها زمانی می‌تواند یک مطلب را به درستی بیان کند که به خوبی در موضع آن قرار گرفته باشد و در غیر این صورت در انجام این کار ناتوان خواهد بود.

وی افزود: در تئاتر زیباترین اصالت درونی انسان‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کند و می‌توان آن را به خوبی مشاهده کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات بخش تئاتر که از سوی یکی از هنرمندان پیش از سخنرانی احمدی‌نژاد بیان شد، گفت: ما به طور حتم به این مشکلات رسیدگی می‌کنیم و امیدواریم که بتواند زمینه ظهور و بروز جدی هنر هنرمندان را فراهم کند.

احمدی‌نژاد همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان تئاتر نسبت به ممیزی‌ها در وزارت ارشاد درباره نمایش‌نامه‌ها انتقاداتی دارند، گفت: من از دوستان خود در وزارت ارشاد می‌خواهم که در این باره به خود تئاتری‌ها اعتماد کنند چرا که در این صورت هیچ مشکلی در کشور به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: پیشکسوتان حوزه تئاتر را دعوت کنید تا راه را به جوانترها نشان دهند و آنان را آموزش داده و هدایت کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ملت ایران فرهنگ متعالی خود را همواره حفظ کرده‌ است، ادامه داد: برخی‌ها به دنبال این نباشند که مرتب مانند یک پیچ به دنبال تنظیم کردن مردم باشند تا فرهنگ حفظ شود، فرهنگ را خود مردم حفظ کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: هیچ‌گاه احمدی‌نژاد، وزیر و چهار مدیر نمی‌توانند ادعا کنند که تنها دلسوز فرهنگ هستند. این تصور اشتباه است.

وی افزود: ۷۵ میلیون انسان با هم فرهنگ را حفظ می‌کنند و هیچ ‌گاه نمی‌توان بار این ۷۵ میلیون نفر را روی چند نفر گذاشت. در عرصه اقتصاد هم اینگونه است. همه ملت و همه ۷۵ میلیون نفر باید در عرصه اقتصاد فعال شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران همواره یک ملت فرهنگی بوده است، گفت: تاریخ ایران سرشار از حوادثشکننده است، حوادثی که تنها برای پاک کردن یک ملت از عرصه گیتی کافی بود.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اما ملت ایران همواره همان ملت ایران است، ملت ایران فرهنگی براساس توحید، عدالت، عشق و پاکی داشته است و حتی قبل از اینکه ملت ایران آزادانه و با اختیار مکتب پیامبر گرامی اسلام را بپذیرد یک ملت ممتاز و نمونه و عاشق عدالت و اعتلای انسان بود.

وی افزود: انقلاب عظیم اسلامی ایران نیز همین‌گونه بود، امام بزرگوار ما همه جا می‌فرمود که کار، کار این ملت است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت اعتماد به تک‌تک جوانان و استفاده از پیشکسوتان در عرصه تئاتر و فرهنگ، تصریح کرد: توجه به فرهنگ در تک‌تک ایرانی‌ها وجود دارد و ما امیدواریم که جوانان ایران اسلامی بتوانند در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر حرکت کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این مراسم اولین مراسمی است که یک رئیس جمهور در آن شرکت می‌کند، گفت: من از این مسئله هم خوشحال هستم و هم ناراحت، خوشحال از این جهت که این حضور امکان عرض ارادت به شما و ملت ایران را فراهم کرد و ناراحت از اینکه ای کاش زودتر خدمت شما عزیزان می‌رسیدم.

وی با اشاره به تجلیل از ۲ هنرمند ایران، آقایان رشیدی و محمدعلی کشاورز، گفت: تجلیل از این اساتید چند معنا دارد، معنای اول آن قدرشناسی ملت ایران از خادمان خود است. رئیس جمهور به نمایندگی از ملت ایران این نشان‌ها را به کسانی تقدیم کرد که برای اعتلای ایران و پیشرفت مادی و معنوی این خطه فداکاری کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: معنای دوم آن نیز این است که هنرمند و هنر خود راز زندگی است. هنرمندان زندگی‌آفرینند و برای نشان دادن زیبایی‌های زندگی تلاش می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام این عالم برای انسان خلق شده است، اظهار داشت: خدایی که انسان را خلق کرد مطلق زیبایی است و عالم را زیبا خلق کرد، زیباترین زیبایی آفریده شده توسط خدا انسان است. انسان زیباترین مخلوق خداست و خدا از انسان خواسته است تا زیبا زندگی کند.

وی با اشاره به اینکه عالم سرشار از زیبایی‌هاست، گفت: مأموریت اصلی انسان در عالم این است که زیبایی را به خود نزدیک کند در این میان آفریدن زیبایی کار هنرمند است، هنرمند بازآفرین ارزش‌های نهفته در دل‌های انسان‌هاست، مخاطب اصلی هنرمندان انسان‌ها هستند. مخاطب اصلی هنرمندان قلب، اندیشه، حقیقت و فطرت انسان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جایگاه انسانها بسیار بالاتر از ارزش‌های مادی است، تصریح کرد: مأموریت اصلی هنرمندان بیدار کردن انسان‌ها و یادآوری وضعیت و حقیقت اصلی انسان است، کار هنرمند تذکر است و به نظر من بالاترین هنرمندان پیامبران بودند. پیامبران هنرمند بودند به دلیل اینکه تابلویی را ترسیم کردند تا زیبایی‌های انسان را پدیدار کرده و انسان را به خود برگردانند.

احمدی‌نژاد گفت: یکی دیگر از خصوصیات هنرمندان آرمانی بودن آنها است، هنرمند بدون آرمان معنا ندارد، هنرمندان اصلاح‌گر هستند. اصلاح تقریب زیبایی نیست بلکه ساختن زیبایی است.

وی افزود: من خدا را شکر می‌کنم که هنرمندان عزیز ما از گذشته‌های دور برای اعتلای انسان و اندیشه‌های زیبای انسانی و کمال انسان‌ها تلاش می‌کنند و از همین رو ماندگار هستند چرا که آرمان‌های بلند ماندگار هستند و زیبایی خلق شده توسط انسان‌ها ماندگار است.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به کسالت ۳ تن از هنرمندانی که قرار بود به آنها نشان درجه یک هنر اعطا شود، گفت: خانم‌ها ژاله علو، استاد عزت‌الله انتظامی و استاد جمشید مشایخی اینجا حاضر نبودند و انشا‌ءالله در فرصتی دیگر از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد و کار ما ادامه دارد.





*حواشی مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر سی و‌یکم





این مراسم با حدود ۴۰ دقیقه تأخیر با ورود رئیس‌جمهور به سالن آغاز شد.

یکی از نکاتی که قبل از شروع مراسم قابل توجه بود قهر کردن سعید کشن‌فلاح دبیر جشنواره برای ورود به سالن بود. در حین ورود از کشن‌فلاح خواسته شد تا تلفن همراه خود را تحویل دهد اما این تذکر موجب قهر دبیر شد و وی در نهایت با وساطت جمعی از همراهانش وارد سالن شد.

در حین مراسم کلیپ‌های تصویری پخش می‌شد که سعید کشن‌فلاح دبیر جشنواره سی‌ویکم در یکی از آنها گفت: در این دوره ترکیب هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر شرایطی را به وجود آورد تا این دوره نسبت به دوره گذشته شاخص باشد.

در این مراسم قرار بود ۵ تن از هنرمندان پیشکسوت تئاتر نشان ملی فرهنگ و هنر را از سوی رئیس‌جمهور دریافت کنند که به دلیل کسالت جمشید مشایخی، ژاله علو و عزت‌الله انتظامی نتوانستند در این مراسم حاضر شوند بنابراین این نشان تنها به داود رشیدی و محمدعلی کشاورز اهدا شد و قرار بر این شد تا هنرمندانی که حاضر نبودند در مراسم دیگری نشان فرهنگ و هنر خود را از رئیس‌جمهور دریافت کنند.

محمدعلی کشاورز که به دلیل وضعیت جسمی خود شرایط سختی را برای به روی صحنه آمدن جهت دریافت نشان فرهنگ و هنر داشت نتوانست در ابتدا به روی صحنه بیاید و رئیس‌جمهور به پایین صحنه آمد تا این نشان را تقدیم او کند اما کشاورز با کمک دیگران به روی صحنه رفت و پس از دریافت نشان خود گفت: باید از همه مردم ایران تشکر کنم چون من جزئی از مردم هستم و از بین این مردم آمده‌ام.

وی افزود: از رئیس‌جمهور محترم که در تمام مدت با تمام نارسایی‌ها تلاش کردند برای آبادانی کشور تشکر می‌کنم.



مجری این برنامه حسن سلطانی بود. یکی از نقاط ضعف این برنامه اداره آن توسط مجری بود. سلطانی در معرفی برگزیدگان دچار چند اشتباه شد و اسامی برخی از برگزیدگان را جابجا خواند که با تذکر تماشاگران مواجه شد.

در این مراسم اکثر برگزیدگان حضور نداشتند و نمایندگان آنها جوایز را دریافت کردند به طور مثال رضا ثروتی کارگردان نمایش «ویتسک»، پانته‌آ پناهی‌ها و مرتضی اسماعیل کاشی بازیگران برتر بخش بین‌الملل، رویا نونهالی بازیگر نمایش «طمع آلوی جنگلی»، حمیدرضا آذرنگ نویسنده نمایشنامه «ترن»، سیما تیرانداز کارگردان نمایش «مرد مقابل» و چند تن دیگر می‌توان اشاره کرد.

همچنین در بخش مسابقه ایران در بخش نمایشنامه‌نویسی در حالی که خیر‌الله تقیانی‌پور نویسنده «تعبیر یک رویا» نامش در بین کاندیدای بخش نمایشنامه‌نوسی نبود، مورد تقدیر قرار گرفت که این اتفاق موجب تعجب این نویسنده و کارگردان تئاتر نیز شد.



بنابراین گزارش برای اهدای نشان ملی حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری یکی از افرادی بود که باید به روی سن می‌رفت اما با وجود اینکه نام او توسط مجری خوانده شد او به روی صحنه نرفت.



در بخش بزرگداشت بهروز بقایی، ثریا شیرزادی و محمود استاد محمد مورد تقدیر قرار گرفت، الته لازم به ذکر است که محمود استاد محمد به دلیل کسالت نتوانست حضور پیدا کند و دختر وی در این مراسم به عنوان نماینده وی حاضر شد.



*بودجه تئاتر نیاز به تقویت دارد



داود رشیدی در این مراسم طی سخنانی گفت: تئاتر هنر اندیشه است، تئاتر هنر فاخر است، تئاتر انسان‌ساز است.

وی درباره بودجه تئاتر نیز گفت: بودجه تئاتر بسیار محدود است و نیاز به تقویت دارد. نیاز است حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده ۱۵۰ هزار نفری تئاتر در سراسر کشور صورت گیرد، ‌ بودجه تئاتر نسبت به سینما بسیار ناچیز است که با این حال دستمزد تئاتر‌ی‌ها بسیار با تأخیر پرداخت می‌شود.

رشیدی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا ردیف مالی مستقلی در بودجه عمومی سالانه برای تولید آثار فاخر جهت اجرای سالیانه در داخل و خارج کشور منطبق با استانداردهای روز جهان قرار دهد. همچنین از مسئولین می‌خواهم به دیدن تئاتر بروند و با هنرمندان آن و مشکلاتشان آشنا شوند و برای رشد تئاتر وارد عمل شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: محمود احمدی‌نژاد اولین رئیس جمهوری است که به تئاتر می‌آید و امیدوارم این قدم موجب رونق برای تئاتر شود.

در ادامه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سخنانش در پاسخ به خواسته رشیدی برای افزایش بودجه تئاتر گفت: چشم.



*برگزیدگان بخش بین‌الملل



بنا بر این گزارش، اسامی برگزیدگان بخش بین‌الملل این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

**موسیقی

«بابک مهری» برای موسیقی نمایش «گیل گمش» از ایران

**طراحی لباس

«آتوسا قلم فرسایی» برای طراحی لباس نمایش «هملت» از ایران

**طراحی صحنه

«منوچهر شجاع» طراح صحنه نمایش «هملت» از ایران

**بازیگری مرد

این بخش ضمن تقدیر از «فربد فرهنگ» بازیگر نمایش «تل ضحاک» محصول ایران و سوئیس؛ «مرتضی اسماعیل کاشی» بازیگر نمایش «ویتسک» از ایران را به عنوان برگزیده اعلام کرد.

**بازیگری زن

این بخش نیز ضمن تقدیر از «هانیه توسلی» بازیگر نمایش «قرار» از ایران؛ «پانته‌آ پناهی‌ها» بازیگر نمایش «ویتسک» از ایران را به عنوان برگزیده اعلام کرد.

**نمایشنامه‌نویسی

در این بخش کسی به عنوان برگزیده معرفی نشد و از «نسیم احمدپور» نویسنده بخش «تل» از نمایش «تل ضحاک» به عنوان یک متن اقتباسی و «طلا معتضدی» نویسنده نمایش «قرار» به عنوان یک متن اورژینال تقدیر شد

**کارگردانی

«علی‌اصغر دشتی» و «نیکلاس هلبلینگ» کارگردانان نمایش «تل ضحاک» محصول ایران و سوئیس به عنوان برگزیده بخش کارگردانی اعلام شدند.

**جایزه ویژه

گروه نمایش «ویتسک» به کارگردانی «رضا ثروتی» از ایران جایزه ویژه هیات داوران متشکل از داود رشیدی، مسعود رایگان، مجید سرسنگی، جنت سلیم آوا و ماریوس گولاج را دریافت کرد.



*برگزیدگان بخش ایران



بنا بر این گزارش، اسامی برگزیدگان بخش مسابقه ایران این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

*بخش موسیقی

برگزیده: «سیاوش لطفی» برای موسیقی نمایش «پوتین‌های عمو بابا»

تقدیر: «فرشاد فزونی» برای موسیقی نمایش «ترن»

*بخش طراحی صحنه

برگزیده: «سید محمد مساوات» طراح صحنه نمایش «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق»

تقدیر: «سینا ییلاق بیگی» طراح صحنه نمایش «طعم آلوی جنگلی»

*بازیگری مرد

برگزیده: «فرزین صابونی» بازیگر نمایش «ترن»

تقدیر: «امیرکاوه آهنین جان» بازیگر نمایش «مرد مقابل»، «حسین محب اهری» بازیگر نمایش «رام کردن زن سرکش» و «علیرضا مهران» بازیگر نمایش «سی و سه»

*بازیگری زن

برگزیده: «رویا افشار» بازیگر نمایش «درخشش در ساعت مقرر»

تقدیر: «رویا نونهالی» بازیگر نمایش «طعم آلوی جنگلی»، «آناهیتا همتی» بازیگر نمایش «تعبیر یک رویا» و «گیتی قاسمی» بازیگر نمایش «من ۱۵ سال گریه نکردم»

*بخش نمایشنامه‌نویسی

برگزیده: «میلاد اکبر نژاد» نویسنده نمایش «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود»

تقدیر: «خیر ا… تقیانی پور» برای نمایشنامه «تعبیر یک رویا» و «حمیدرضا آذرنگ» برای نمایشنامه «ترن»

*بخش کارگردانی

برگزیده: «سیما تیرانداز» کارگردان نمایش «مرد مقابل»

تقدیر: «فریدون ولایی» کارگردان نمایش «سایه‌ها و باد» و «سید محمد مساوات» کارگردان نمایش «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق»



*برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی



برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی به شرح زیر هستند:

در بخش موسیقی کیارش رحیمی، محمد زارع و علیجان اسماعیلی برای موسیقی نمایش خیابانی «مترسک» به عنوان برگزیده شدند. همچنین از عبدالرضا غلامی آهنگساز نمایش «چه پی و چوچاپ» تقدیر به عمل آمد.

مصطفی کولیوندی طراح نمایش خیابانی «هفت خوان از تولید به مصرف» از دهلران نیز در بخش طراحی به عنوان برگزیده معرفی شد و مهتاب سیف¬علی¬پور و محسن فاریابی طراحان نمایش خیابانی «چه پی و چوچاپ» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بازیگری زن «مرجان قاسمی» بازیگر نمایش خیابانی «هفت خوان از تولید به مصرف» از دهلران به عنوان برگزیده معرفی شد و از فاطمه علی¬پرست بازیگر نمایش خیابانی «افسانه آه» از لاهیجان و فاطمه رادمنش بازیگر نمایش خیابانی «چه پی و چوچاپ» از جیرفت تقدیر شدند.

در بخش بازیگری مرد علی‌محمد رادمنش بازیگر نمایش خیابانی «چه پی و چوچاپ» از جیرفت برگزیده شد و مرتضی کهن بازیگر نمایش خیابانی «در انتظار افتتاح» از تهران و مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش خیابانی «هفت خوان از تولید به مصرف» از دهلران تقدیر شدند.

علی‌محمد رادمنش برای طرح نمایش خیابانی «چه پی و چوچاپ» از جیرفت جایزه برگزیده بخش طرح و ایده را از آن خود کرد و در این بخش حیدر رضایی برای طرح نمایش خیابانی «هفت خوان از تولید به مصرف» مورد تقدیر قرار گرفت.

علی‌محمد رادمنش کارگردان نمایش خیابانی «چه پی و چوچاپ» از جیرفت که بخش اعظم جوایز این بخش را از آن خود کرده بود توانست کارگردان برگزیده تئاتر خیابانی نیز شود، علاوه براین جمشید عسگری و ابوذر چهل امیرانی برای کارگردانی نمایش خیابانی «در انتظار افتتاح» از تهران تقدیر شدند.



*برگزیدگان بخش «مناطق»، «تجربه‌های نو» و «نگاه تازه»



در این مراسم، برگزیدگان بخش‌های «مناطق»، «تجربه‌های نو» و «نگاه تازه» توسط هیات داوران متشکل از

نصرالله قادری، مصطفی مختاباد و حسین مسافر آستانه به شرح زیر اعلام شد:

موسیقی:

ضمن تقدیر از «سعید تهرانی» برای موسیقی نمایش «رابینسون کروزوئه»؛ «محمد فرشته‌نژاد» برای موسیقی نمایش «آن سُم‌ها سرگذشتمان نبشت» به عنوان برگزیده اعلام شد.

طراحی صحنه:

در این بخش ضمن تقدیر از «مسلم نارکی» برای طراحی صحنه نمایش «پرخاش‌های زنی که مادر بود» از گچساران؛ «امیرحسین دوانی» طراح صحنه نمایش «پروانگی» به عنوان برگزیده اعلام شد.

بازیگری مرد: از «مهران امام بخش» برای بازیگری نمایش «زمان لرزه» از تهران و «صاحب آهنگر» بازیگر نمایش «تولدت مبارک سامی» از ساری تقدیر شدند و «بهرام افشاری» بازیگر نمایش «رابینسون کروزوئه» به عنوان برگزیده اعلام شد.

بازیگری زن: تقدیر از «کیانا فتح‌نیا» بازیگر خردسال نمایش «شب بخیر کوچولو» و «مریم عطیه میرزایی» بازیگر نمایش «خون و ماتیک» از کرمانشاه و «طیبه نیک‌آزاد» بازیگر نمایش «خانه شیشه‌ای» از آبادان و اعلام «رویا میرعلمی» بازیگر نمایش «زمان لرزه» به عنوان برگزیده.

نمایشنامه‌نویسی: «اصغر گروسی» نویسنده نمایش «زمان لرزه» در این بخش برگزیده شد و «حمیدرضا نعیمی» برای نمایشنامه «رابینسون کروزوئه» و «علی افضل» برای نمایشنامه «پروانگی» تقدیر شدند.

کارگردانی: ضمن تقدیر از «میلاد نیک‌آبادی» کارگردان نمایش «رابینسون کروزوئه» و «علی حیدری» کارگردان نمایش «خانه شیشه‌ای»؛ «عامر مسافر» کارگردان نمایش «پروانگی» برگزیده این بخش شد.



*برگزیدگان بخش پوستر و عکس



هیأت داوران بخش عکس سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر متشکل از سیامک زمردی مطلق، ناصر عرفانیان و ابراهیم حسینی برگزیدگان این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

تقدیر «لیلی صدیق» برای عکاسی از نمایش «آمدیم نبودید رفتیم» و «شرمین ولی محمد» برای عکاسی از نمایش «تغییرات غم انگیز برای آقای صاد»

رتبه سوم: «آوا کیایی» برای عکاسی از نمایش «سومین شنبه هفته که به اشتباه به اون می‌گن دوشنبه»

رتبه دوم: «رضا قاسمی زرنوشه» برای عکاسی از نمایش «خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود»

رتبه اول: «کاوه کرمی» برای عکاسی از نمایش «خیاط ناشی و چهار اپیزود دیگر»

همچنین هیات داوران بخش پوستر سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر متشکل از ابراهیم حقیقی، امیر اثباتی و مهدی مهدیان برگزیدگان این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

از «حامد بارئی طبری» برای طراحی پوستر نمایش «به سلامت جاده» و «بابک صفری» برای طراحی پوستر نمایش «کبوتری ناگهان» تقدیر شد.

رتبه سوم: «خیام مؤیدی» برای طراحی پوستر نمایش «غرغشه در فرکانس دوخت»

رتبه دوم: «مهدی فاتحی» برای طراحی پوستر نمایش «پاورقی»

رتبه اول: «آرش تنهایی» برای طراحی پوستر نمایش «سرگذشت دو روزنامه نگار»



*برگزیدگان بخش رادیو تئاتر



اسامی برگزیدگان رادیو تئاتر به شرح ذیل اعلام شد:

*بازیگری زن

برگزیده: «سحر حاجی آغاسی» بازیگر نمایش‌های رادیویی «یک دروغ زیبا» و «شبیه شمر» و «فریبا طاهری‌فرد» بازیگر نمایش رادیویی «همه دزدها که دزد نیستند»

*بازیگری مرد

برگزیده: «امیر جوشقانی» بازیگر نمایش رادیویی «همه دزدها که دزد نیستند» و «بیوک میرزایی» بازیگر نمایش رادیویی «جلد اول چاپ آخر»

*تهیه‌کنندگی

برگزیده: «فرشاد آذرنیا» تهیه‌کننده نمایش رادیویی «همه دزدها که دزد نیستند»

*نمایشنامه‌نویسی

برگزیده: «بابک صفی‌خانی» برای نمایش «یک دروغ زیبا»

*کارگردان

برگزیده: مینو جبارزاده کارگردان نمایش رادیویی همه دزدها که دزد نیستند