فیلمی‌که پورسرخ را با مرگ آشتی‌داد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، نشست خبری فیلم سهبعدی آقای الف با حضور علی عطشانی کارگردان، پوریا پورسرخ بازیگر، بابک محقق مسئول سهبعدی، تهیهکننده سعید شریفیکیا، تدوین شاهین یارمحمدی، مجری شهیدیفر، محمد فضیله فیلمبردار در سالن کنفرانس همایشهای برج میلاد برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این نشست عطشانی در پاسخ به سئوال شهیدی‌فر مبنی بر اینکه چرا فیلم سه‌بعدی ساختید گفت: اصولاً اولین کارها سخت هستند و با کمبودهایی مواجه می‌شوند؛ در فیلم «شش نفر زیر باران» نیز چند سکانس به صورت کلیدی کار شد و همیشه به این فکر بودیک که وارد این مقوله شویم.

در ادامه بحثعطشانی درباره اینکه آیا از نمایش راضی بوده است یا خیر اظهار داشت: ما در نمایش فیلم با قطعی تصویر در ۱۰ دقیقه نخست روبرو بودیم این قطهی هیچ ربطی به فیلم نداشت و دستگاه فن سینما سوخت.

وی در ادامه افزود: ما فیلم می‌سازیم تا مخاطب ببیند و راضی باشد اما من هنوز از رضایت و عدم رضایت تماشاگران چیزی دستگیرم نشده اما به نظرم می‌رسد که همه راضی بودند.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ پوریا پورسرخ در مورد اولین تجربه حضورش در فیلم سه‌بعدی گفت: باید تشکر کنم چرا که ساخت چنین فیلمی کار سختی بود و چنین کارهایی بیشتر با حمایت‌های دولت ساخته می‌شود. پروداکشن‌ها قابل تحسین هستند ما بیشتر دلی کار کردیم و کمتر به دستمزد کار فکر می‌کردیم. در مورد بازیگری نیز باید بگویم تفاوت معناداری بین بازی در این فیلم سه‌بعدی با سایر فیلم‌ها وجود نداشت و تنها مدت زمانی که ما باید راکورد خود را جلوی دوربین حفظ می‌کردیم بیشتر بود و این کار را کمی سخت می‌کرد.

پورسرخ در ادامه صحبت خود ضمن اظهار خشنودی از حضور در این فیلم بیان داشت: این اتفاقی بود که تنها بین من و خدا بود و با وجودی که الان در شرایط مناسبی قرار ندارم اما در اینجا حضور پیدا کردم و از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم.

این بازیگر سینما اظهار داشت: من همواره از شب می‌ترسیدم و از اینکه شب در بهشت‌زهرا(س) باشم نیز ترس داشتم. اما با بازی در این فیلم دیگر از مرگ و شبهای بهشت‌زهرا نمی‌ترسیدم با قضیه مرگ کنار آمدم به نظرم اگر این فیلم بتواند روی یک نفر هم تأثیر بگذارد ما برده‌ایم و روی من یکی تأثیر گذاشته است.

در ادامه برنامه شریفی‌کیا درباره نمایش فیلم اظهار داشت: ما قصد نداریم این فیلم سه‌بعدی را به صورت دوبعدی اکران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ تهیه فیلم سه‌بعدی رفتیدگفت: در ساخت این فیلم‌نامه یا هیچ فیلم‌نامه دیگر الزامی وجود ندارد ما بایستی ساخت این نوع فیلم را تجربه می‌کردیم و قرعه این کار به نام ما افتاد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی آقای الف اظهار داشت: در این فیلم با سایر فیلم‌ها اختلاف ۳۰ درصدی وجود دارد و تمام مسئولیت‌های سه‌بعدی فیلم از صفر تا ۱۰۰ بر عهده بابک محقق بود.

به گزارش فارس، بابک محقق در ادامه سخنان اظهار داشت: ما سال ۸۵ اولین دستگاه ساخت فیلم سه‌بعدی را ساختیم و توانستیم زمان هر پلان را از یک تا یک‌ساعت و نیم به ۵ تا ۶ دقیقه کاهش دهیم و تنها بحثجابجایی دستگاه به دلیل بزرگ بودن آن کمی مشکل‌ساز شد.

وی در پایان گفت: من ۶ سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم و از اینکه کسی جرأت برای تهیه این فیلم ورود پیدا کرد بسیار خوشحالم و هنگام تماشای فیلم فقط لذت بردم.

محمد فضیله نیز گفت: فیلمبرداری این فیلم از کارهایی است که آدم دلش برایش تنگ می‌شود.

یارمحمدی تدوین‌گر این فیلم نیز در ادامه سخنان عوامل اظهار داشت: تدوین این فیلم سه‌بعدی بسیار متفاوت بود و زمانی که راش‌ها به دستم رسید با دنیای متفاوتی روبرو شدم و همیشه صداها را در دو کانال می‌بینیم اما این بار تصویر در دو کانال دیده می‌شد و با وجود اینکه حجم و تدوین این کار طول کشید اما کار راضی‌کننده بود.

وی در پایان گفت: قواعد تدوین این فیلم سه‌بعدی متفاوت بود و باید با احتیاط زیادی کار می‌کردیم تا چشم مخاطب اذیت نشود.

عطشانی در ادامه این جلسه پرسخ و پاسخ عطشانی در پاسخ به این سئوال که چرا بیشتر توجه سازندگان فیلم به مسائل تکنیکی بوده و کمتر به فیلم‌نامه توجه داشتند گفت: ما باید برای ساخت این فیلم سه‌بعدی یا از پروداکشن چشم‌پوشی می‌کردیم یا فیلم‌نامه‌ای با ویژگی‌هایی آقای الف را در نظر می‌گرفتیم در هر صورت من علاقه‌مند به ساخت فیلم با موضوع مرگ هستم و از خداوند به خاطر موفق شدن در ساخت این فیلم سپاسگزارم.

کارگردان فیلم آقای الف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به داستان فیلم شما چه میزان هزینه برای رفتن خبر فیلمتان در صفحه اول یکی از نشریات صرف کردید گفت: برداشت شما از فیلم اشتباه بوده و من هیچ وقت چنین منظوری نداشتم بلکه این یک روال معمول است که مثلاً وقتی یکی از رسانهها با ما ارتباط دارد ما عکسها یا خبرهای فیلممان را در اختیار آنها قرار دهیم و بعد از آنها بپرسیم که آیا همان عکس و خبر کار میشود یا خیر.