از پاسخ شریفی‌نیا به شایعات تا تکرار عادت مالوف رضا کیانیان
افکارنیوز _ گروه فرهنگ و هنر / میثم تولایی:

جشنواره فیلم فجر امسال شروع خوبی نداشت. شروع فیلم‌های سینمایی با " هیچ کجا، هیچ کس " که جزو کار اولی‌ها محسوب می‌شد و باید گفت که حرفی برای گفتن نداشت با استقبال اهالی رسانه مواجه نشد.

اما حواشی جشنواره در برج میلاد بدین شرح است:
از همان بدو ورود به لابی با جمعیت انبوهی مواجه می‌شویم که نه تنها جایی برای نشستن ندارند بلکه خسته از شلوغی و سردرگمی‌های معمول مراسمات اینچنینی هستند.

تعداد صندلی‌های برای نشستن در لابی از تعداد انگشتان یک دست هم کم‌تر است. اما نکته جالب بعدی طرز پوشش راه‌نماهای سالن نمایش است که انگار تحت جو حاضرین و بازیگران زن قرار گرفته و با پوشش‌های نامناسب و البته تعجب‌انگیز به مدعوین سرویس می‌دهند.

سرویس دادن‌ها هم متشکل است از اینکه کارت‌ها را بارکدخوانی کرده و فیش غذای ظهر و یا عصر را می‌دهند! البته میان وعده هم در کار است که آن هم متشکل است از یک چایی و سه عدد شیرینی که البته دندان در آن جا می‌ماند!

قرار بوده که غرفه‌هایی به رسانه‌ها تحویل داده شود به علاوه کامپیوترهایی جهت ارسال خبر که به دلیل فضای بسیار کم و همچنین تعداد سیستم‌های محدود علنا باید گفت که چنین اتفاقی نیافتاده است.

داخل لابی بوفه‌ای قرار دارد که در شعاع چند کیلومتری تنها بوفه موجود است. در این بوفه حداقل‌ها را باید با چندین برابر قیمت بیرون خریداری کنید و این تداعی کننده " سرگردنه " چند دهه قبل است.

رضا کیانیان که برای فیلم " هیچ کجا، هیچ کس " در سالن حاضر شده به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد. او در برابر سوال یکی از خبرنگاران که گفت به نظر این فیلم " نوآر " بود، گفت: معنی این کلمه را می‌دانی؟! و البته همین را بابی کرد برای تحقیر خبرنگار که یکی دیگر از اهالی رسانه با دیدن این شرایط خطاب به کیانیان گفت: البته آقای کیانیان عادت به ضایع کردن خبرنگاران دارد و اصلا معلوم نیست چه لذتی از این کار می‌برد! شاید اول می‌خواهد خبرنگار را جلوی بقیه خرد کند و بی‌سواد جلوه دهد… که این ماجرا تا دقایقی ادامه داشت.

محمدرضا شریفی‌نیا در یک گعده یک ساعته با جمعی از اهالی راست رسانه قرار داشت. او از کلاه پهلوی گرفته تا تمام شایعات مربوط به خودش حرف زد. یکی از اهالی رسانه با خنده گفت: آقای شریفی‌نیا نمی‌خواهید رژیم بگیرید که احتمالا شریفی‌نیا نشنید چون پاسخ نداد.

شریفی‌نیا در برابر این سوال که گفته می‌شود رسوایی می‌خواهد ۱۵ میلیارد را بزند؟! با خنده گفت: عین ۱۵ میلیارد رو می‌زنه، گوشش هم تا نخورده می‌زنه!

فرامرز قریبیان برای فیلمش یعنی " گنهکاران " در برج میلاد حضور پیدا کرد. چهره شکسته قریبیان که البته اخیرا هم داغدار شده است کاملا به چشم می‌خورد. البته باید گفت که قریبیان اکنون دهه هشتم زندگی(متولد ۱۳۲۰) خود را پشت سر می‌گذارد.

مهناز افشار هم یکی دیگر از بازیگرانی بود که از صبح در برج میلاد حضور داشت. البته رضا عطاران هم با کلاه مخصوص به خودش از صبح در برج میلاد بود و به تماشای تمام فیلم‌ها نشست.

خبر حضور ابراهیم حاتمی کیا که صبح برای دیدن اولین فیلم سه بعدی ایران، " آقای الف " به ایوان شمس رفته بود در سالن پیچید و همه منتظر دیدن استاد بودند که البته چنین اتفاقی نیافتاد.

حسین محجوب که این شب‌ها با سریال " زمانه " روی آنتن رفته دائم در معرض این سوال قرار می‌گرفت که چرا نقش مثبت خود را تکرار نکرده و قالب شکنی کرده است و البته او هم حرف‌های قانع‌کننده‌ای برای خود داشت.

حضور هدیه تهرانی در جشنواره هم جالب توجه بود. تهرانی برای تماشای کار ابراهیم شیبانی به سالن آمده بود و بلافاصله پس از پایان فیلم سالن را ترک کرد.

مدعوین و حاضرین در برج میلاد برای نمازهای یومیه خود دچار مشکل بودند. نمازخانه آنقدر کوچک بود که جمعیت زیادی پشت درب آن تجمع کرده بودند تا با خروج عدهای، نمازشان را ادا کنند.