افکارنیوز

_ به گزارش ایسنا، فیلم «سقوط آسمانی» ساخته‌ «سام مندس» محصول کمپانی سونی با پشت سر گذاشتن «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» توانست هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شود.

«سقوط آسمانی» با بازی دانیل کریگ، خاویر باردم و جودی دنچ اکنون به فروش یک میلیارد و ۹۴ میلیون دلار دست یافته تا بالاتر از فیلم بتمن کریستوفر نولان(۸۱ / ۱ میلیارد دلار) ‌ بایستد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، رتبه اول پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما همچنان در اختیار «آواتار» جیمز کامرون است که به فروش ۷۸۲ / ۲ میلیارد دلار دست یافت و در رتبه دوم «تایتانیک» با فروش ۱۸۵ / ۲ میلیارد دلار قرار دارد.

فیلم «انتقام‌جویان» با فروش ۵ / ۱ میلیارد دلار در رتبه سوم فهرست ایستاده و فیلم‌های «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» و «ترانسفورمرها؛ تاریکی ماه» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سقوط آسمانی که بیستوسومین قسمت از فیلم از مجموعه جیمز باند است، شانس زیادی برای درخشش در جوایز اسکار ۲۰۱۳ دارد. از بین فیلمهای قبلی جیمز باند تنها پنجه طلایی در بخش صدا و گلوله آتشین در بخش جلوههای ویژه موفق به کسب جایزه اسکار شدهاند. البته طی سالهای گذشته مسئولان برگزارکننده جایزه بافتا برخورد بهتری با سری فیلمهای جیمز باند داشتهاند و طی سالها جوایزی از سوی این آکادمی به سری فیلمهای جیمز باند تعلق گرفته است.