فیلم ایرانی برگزیده جشنواره‌ای اروپایی شد
افکار -

برای اولین بار نشان ویژه سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی «کلرمون فران» فرانسه به فیلم کوتاه «کورسو» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «امید عبداللهی» تعلق گرفت.

بنا براین گزارش، در بخش مسابقه بین الملل این دوره از جشنواره بین المللی کلرمون فران فرانسه، ۷۹ فیلم کوتاه داستانی از کشورهای مختلف جهان به نمایش درآمد و در مراسم اختتامیه این جشنواره، نشان ویژه هیئت داوران به فیلم کوتاه «کورسو» تعلق گرفت.

برپایه این گزارش، فیلم کوتاه «کورسو» با حضور کارگردان فیلم، ۷ بار در روزهای برپایی جشنواره کلرمون فران روی پرده رفت و با استقبال گسترده تماشاگران مواجه شد.

به گزارش روابط‌ عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نشان ویژه «کورسو» نخستین جایزه‌ای است که جشنواره معتبر کلرمون فران به یکی از تولیدات این مرکز اهدا می‌کند. پیش از این، تنها یک بار فیلم پیرمرد و خط(پناه برخدا رضایی) موفق به شرکت در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره شده بود که جایزه‌ای به آن اختصاص نیافته بود.

عوامل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از:

نویسنده، طراح صحنه، کارگردان و تدوینگر: امید عبدالهی؛ تصویر: رضا تیموری؛ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، گروه کارگردانی: علیرضا قاسم پور، فاطمه نوروزی؛ گروه تصویربرداری: علی مهرابی، پویا نجفی؛ مدیر تولید: جواد وطنی؛ تصحیح رنگ و نور: شهاب آب روشن؛ بازیگران: محسن امیر راشد، روح انگیز مفخم، اسحاق محمدی، بیوک معتمدی، امیر جاهد؛ تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امید عبدالهی.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه کورسو هم آمده است: پیرمردی عینک ساز به دلیل بیماری و کهولت سن، با مشکل بینایی روبرو شده و باید مغازه ی عینک سازی اش را تعطیل کند؛ اما هنوز یکی از مشتریان برای بردن عینکش نیامده است...