تأسیس «بنیاد علامه دوانی»

به گزارش افکارنیوز،محمدحسین رجبی یکی از ۹ فرزند علامه علی دوانی که به مناسبت ششمین سالگرد ارتحال پدرش در خبرگزاری فارس حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس از عدم همکاری شهرداری برای تأسیس بنیاد علامه دوانی گلایه کرده بود.

هنگام بازدید مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از خبرگزاری فارس، این موضوع با وی در میان گذاشته شد که در نهایت طلایی برای پیگیری تأسیس بنیاد «علامه دوانی» به صورت جدی وعده همکاری داد.

حالا پس از گذشت ۴۰ روز از این ماجرا، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران طی نامه‌ای خواستار تخصیص بودجه برای خرید منزل علامه دوانی در سال آینده شده است. متن این نامه که به امضای مرتضی طلایی رسیده، به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس مونسان

مدیر عامل محترم شرکت توسعه فضاهای فرهنگی

سلام علیکم

احتراماً، پیرو مباحثمطرح شده در چهارصد و شصت و چهارمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی مورخ ۱۵/۱۱ / ۱۳۹۱ در محل باغ کتاب سپاسگزار خواهد بود دستور فرمایید در بودجه سال ۱۳۹۲، در ردیف مربوط به «بازسازی خانه‌های مشاهیر» و مشکلات مرتبط با بنای منزل آیت‌الله دوانی با شهرداری تهران نیز مدنظر قرار گرفته و برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شود. / ۶۵۹ - م

مرتضی طلایی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری

شورای اسلامی شهر تهران



رونوشت:

- بیت محترم آیت‌الله دوانی برای استحضار و پیگیری

-دفتر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری