تورهای گردشگری رایگان در لرستان

به گزارش افکارنیوز، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان گفت: به منظور ماندگاری مسافران نوروزی در استان وآشنایی آنان با جاذبه‎های گردشگری و تاریخی این تورهای گردشگری یک ‎روزه در تعطیلات نوروزی راه اندازی خواهد شد.
آقای قربانی افزود: با هدف آشنایی مسافران با جاذبه های گردشگری لرستان نخستین بار۱۰ بروشور ویژه هر شهرستان چاپ و در آن جاذبه های جغرافیایی، تاریخی، باستانی و گردشگری هر شهرستان تشریح شده است.
او گفت: گچبری‎هایی ازدوره ساسانی که درکاوشهای اخیر در کوهدشت کشف شده است برای بازدید علاقه مندان در موزه قلعه فلک‎الافلاک به نمایش گذاشته می‎شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: نمایشگاه صنایع دستی و جاذبه‎های گردشگری هم در درب ورودی قلعه فلک‎الافلاک خرم آباد دایر خواهد شد.
لرستان سرزمینی زیبا با آب وهوای دلپذیر و محصور درکوههای مرتفع وصعب العبور است که در سلسله جبال زاگرس میانی واقع شده است.
این استان از شمال به استانهای مرکزی و همدان, از شرق به استان اصفهان, از جنوب شرقی به چهارمحال وبختیاری، ازجنوب به خوزستان و از غرب به استانهای کرمانشاه و ایلام محدود است.
لرستان با مساحت بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع در غرب کشور واقع است و یک و ۷ دهم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، ۲ و ۶ دهم درصد جمعیت کشور را دارد.
لرستان با آب وهوای متنوع و دارا بودن آثار تاریخی و باستانی فراوان یکی از استانهای مستعد گردشگرپذیر است.