فیلم دهه نودی

به گزارش افکارنیوز، نسخه اصلی «فلات لاینرز» که حال و هوایی دلهره‌آور دارد، در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و جوئل شوماکر کارگردان آن بود.

کیفر ساترلند، جولیا رابرتز، کوین بیکن، الیور پلات و ویلیام بالووین، بازیگران اصلی نقش‌های مختلف نسخه سال ۱۹۹۰ بودند.

خط اصلی قصه فیلم، در ارتباط با پنج دانشجوی رشته پزشکی بود که خودشان را داوطلب شرکت در یک آزمایش خطرناک و مرگبار می‌کنند.

این آزمایش مربوط به تجربه کردن مرگ می‌شود و این پنج داوطلب را تا یک قدمی مرگ می‌برد.

به زودی این پنج نفر با حوادثو ماجراهایی عجیب و غریب روبرو می‌شوند و نمی‌توانند تشخیص دهند که این ماجراها و اتفاقات واقعی است و یا فقط در ذهن آن‌ها رخ می‌دهد.

بن ریپلی قرار است کار نگارش فیلم‌نامه نسخه جدید «فلات لاینرز» را انجام دهد. او قبل از این، با نوشتن فیلم‌نامه «کد منبع» چنین حال و هوایی را تجربه کرده است.

این فیلم علمی تخیلی و آینده‌نگرانه هم با بازی جیک گیلنهال، درباره یک آزمایش علمی است که بر اساس آن اداره پلیس تلاش می‌کند از طریق بدن یک سرباز مرده، هویت یک بمب گذار تروریست را شناسایی و مانع از اجرای کار تروریستی وی شود.

نیلز آردن اوپلوف در دانمارک با کارگردانی «دختری با خال‌کوبی‌ اژدها»، تبدیل به یکی از مطرح ترین فیلم‌سازان روز کشور خود شد.

این فیلم هم فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای دانمارک و کشورهای حوزه اسکاندیناوی کرد و با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شد.

صنعت سینمای آمریکا و انگلستان دو سال قبل نسخه انگلیسی زبان و دوباره سازی شده این درام دلهره آور اجتماعی را به صورت مشترک تهیه کردند. دیوید فینچر کارگردان این فیلم بود.

به دنبال موفقیت بالای نسخه اصلی «دختری با خال کوبی اژدها» در سطح بین‌المللی، اوپلوف دعوت به کارگردانی فیلم‌های انگلیسی زبان شد.

اولین فیلم انگلیسی زبان وی به نام «سقوط مرد مرده» با بازی کالین فارل و نومی راپاسه تا مدتی دیگر به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود. این فیلم حال و هوایی جنایتکارانه و دلهره آور دارد.

اوپلوف مدتی قبل یکی از اپیزودهای مجموعه تلویزیونی «زیر گنبد کبود» را هم کارگردانی کرد. فیلم نامه این مجموعه، بر اساس قصه کتابی از استفن کینگ به همین نام نوشته شده است.

فلات لاینرز دومین فیلم انگلیسی زبان این فیلم ساز دانمارکی به حساب می آید. تهیه کنندگان فیلم ،زمانی که بحث تولید نسخه دوباره سازی آن مطرح شد، گفتند اصرار دارند امر کارگردانی آن را به دست یک فیلم ساز اروپایی بسپارند.