دفاع بازیگر هالیوودی از صحنه‌های خشن در سینما

به گزارش افکارنیوز، «لئوناردو دی‌کاپریو»، بازیگر برنده اسکار، که در فیلم «جانگوی آزاد شده» ساخته «کوئنتین تارانتیو» نقش برده‌داری ظالم و خونخوار را بازی کرده است، در دفاع از این فیلم و به طور کلی وجود صحنه‌های خشن در سینما برآمده و گفت: وجود صحنه‌های خشن در فیلم‌هایی چون «جانگوی آزاد شده»، مرا از بازی در چنین فیلم‌هایی که هنری بزرگ در کارنامه‌ کاری‌ام محسوب می‌شوند، باز نخواهند داشت.

وجود صحنه‌های خشن در فیلم «جانگوی آزاد شده»، چندی پیش در فضایی که مردم به خاطر حوادثتیراندازی در مدارس آمریکا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند، جنجال‌های زیادی به پا کرد، آنچنان‌که مراسم فرش قرمز این فیلم تا مدت‌ها به تعویق افتاد.

«دی کاپریو» در ادامه صحبت‌هایش گفت: فلسفه من در این‌باره همیشه یک‌جور است، به نظر من درد و رنج موقتی و فیلم ماندگار است.

وی افزود: تو هر کاری که می‌توانی انجام بده، تمام توانایی‌ات را بر سر آن کار بگذار، هم توجه‌ات را روی آن متمرکز کن و امیدوار باش که از پس آن به خوبی برخواهی آمد، اگر همه عوامل به خوبی دست به دست هم دهند، تو خالق یک اثر برجسته هنری خواهی بود.

این بازیگر هالیوودی متذکر شد: برای من، سینما شکلی از یک هنر برجسته مدرن است.

بنا بر این گزارش، تارانتینو، کارگردان فیلم «جانگوی آزاد شده»، تاکنون بارها، به خاطر استفاده از صحنه‌های خشونت‌آمیز در فیلم‌هایش مورد نقد رسانه‌ها و افراد مختلف قرار گرفته، آنچنان‌که «جی. جی. بالارد»، نویسنده مشهور انگلیسی او را یک بیمار روانی خطاب کرده و در جایی متذکر شده بود، حتم دارم که او یک روز در گوشه‌ای از دنیا یک کشتار گروهی راه می‌اندازد.

ولی «تارانتینو» ضمن حمایت از استفاده از خشونت در سینما گفت: از اینکه پس از هر حادثه تیراندازی مجبور به دفاع از فیلم‌هایم هستم، خسته شده‌ام.

وی افزود: خشونت و تراژدی در دنیا اتفاق می‌افتد و جزو جدایی ناپذیر آن است و باید عاملان بروز خشونت در دنیا را مورد سرزنش قرار داد.

فیلم جانگوی آزاد شده هفته گذشته در ژاپن اکران شد و از ۲۱ مارس نیز در سینماهای کره جنوبی و سنگاپور به نمایش درخواهد آمد.