شهادت به سبک مسعود ده‌نمکی!
گروه فرهنگ وهنر / اکبر صفرزاده:

مسعود ده نمکی در مصاحبه ای اعلام می کند که از سن شانزده سالگی تا نوزده سالگی در جبهه حضور داشته و واقعیات تلخ و شیرین جنگ را برای مدت سه سال از نزدیک تجربه کرده است.

وی در دهه هفتاد از اعضای فعال انصار حزب الله بوده و همزمان با روزنامه نگاری و نوشتن مقالات انتقادی در نشریه یالثارات وشلمچه، سردبیری و مدیرمسئولی این نشریات را نیز برای مدتی تجربه کرده است.

به گزارشافکارنیوز، مسعود ده نمکی طی دو دهه فعالیت مطبوعاتی خود به بهانه حفظ و حراست از ارزشهای دفاع مقدس تندترین انتقادها را از برخی مسئولان نظام به رشته تحریر در آورد و آنها را چاپ و نشرکرد، اما زمانی که وارد دنیای فیلمسازی شد و فیلم اخراجیها را به عنوان اولین اثر سینمایی اش روانه بازار کرد، به صورت غیرمنتظره با فروش خوبی مواجه شد. در ادامه این سه گانه به طور کل قید ارزشهای به جای مانده از هشت سال دفاع مقدس را زد و برای به دست آورن گیشه، رزمنده های فیلمش را بهانه ای کرد برای فروش بیشتر.

مجید سوزوکی ده نمکی
مجید سوزوکی ده نمکی در فیلم اخراجی ها لات و قمه کشی است که برای به دست آوردن دل دختر محبوبش با دوستان لات تر از خودش راهی جبهه می شود، در جبهه با دوستانش لات بازی می‌کند و قمار و دیگران را مسخره.

عملیات می شود و مجید خان درعملیات شرکت می کند و پس از باز کردن میدان مین به سبک بروسلی! به شهادت می رسد، مجید خان ده نمکی آنقدر در انجام مناسک لات بازی مصر است که حتی در لحظه شهادت هم دست از بد دهنی برنمی دارد و به بایرام فحش می دهد.

مجید سوزوکی واقعی
این طور که می گویند مجید سوزوکی واقعی بچه قم بوده است، او نیز برای به دست آوردن دل دختر محبوبش راهی جبهه شده و در آنجا چند عکس یادگاری گرفته و به همراه دوستانش لات بازی کرده و قمار و دیگران را مسخره! تا اینکه رسیده به شب عملیات، عملیات یعنی جنگ رو در رو با دشمن و جنگ رو در رو با دشمن یعنی احتمال شهادت… کلمه مرگ همه ذهن مجید سوزوکی واقعی را اشغال و او را مجبور می کند تا به مفهوم این کلمه بیش از پیش بیاندیشد، همه دغدغه او می شود مرگ، زندگی پس از مرگ، بهشت و جهنم و بخشش خداوند متعال و اینکه خداوند هر گناهی را می بخشد مگرحق الناس را. بنابراین از لات بازی و قمار و مسخره کردن دیگران دست برمی دارد و توبه می کند. راه می افتد و تا جایی که می تواند حلالیت می طلبد و… سعی می کند همه کسانی که در حقشان ظلم کرده را راضی کند، سعی می کند خودش را برای رفتن آماده کند که اگر این آماگی نبود هیچ گاه نمی رفت و هیچ گاه به شهات نمی رسید.

مجید سوزوکی ده نمکی، در اخراجیها در برابر مجید سوزوکی واقعی دلقکی است کاسب، که برای کسب چند تومان بیشتر یک روز خود را به دامان یک دختر بدکاره می اندازد - رسوایی - و یک روز خود را به دامان جبهه و جنگ و ارزشها !