زنان بیشتر گریه می‌کنند یا مردان؟!

به گزارش افکارنیوز، به گفته روانشناسان، گریه کردن به خاطر از بین بردن احساسات منفی و استرس و یاری انسان در کنارآمدن با مشکلات، فرآیندی " روان پاکساز " نامیده می‌شود. تنها انسان است که از روی واکنش‌های احساسی اشک می‌ریزد و حیوانات تنها برای مرطوب کردن چشم‌هایشان اشک می‌ریزند.

بنابر مقاله‌ای تحت عنوان " Why Crying Is Good For the Soul "، تحقیقات علمی نشان داده است که افراد واقعا بعد از گریه احساس بهتری چه از نظر جسمی و چه از نظر فیزیولوژیک پیدا می‌کنند و این در حالی است که با سرکوب اشک و نگه داشتن بغض، احساسات منفی به انسان هجوم آورده و او را کج خلق و زود رنج می‌کند.

علاوه براین از نظر تجربی ثابت شده است اشکی که از روی احساس ریخته می‌شود دارای " بتا اندروفین " است و باعثمی‌شود تا پس از گریه، راحت تر با مسائل کنار بیاییم. بتا آندروفین ماده‌ای در مغز است که درد را تسکین می‌دهد.

از دیگر تاثیرات سودمند گریه بر سلامت جسمی بدن نیز می‌توان به کاهش فشار خون و سطح منگنز(نوسان این ماده بر رفتار تاثیر گذار است) اشاره کرد.

دکتر " ویلیام فری "، رییس مرکز تحقیقات خشکی چشم و اشک مینیاپولیس انگلستان درباره گریه چنین می‌گوید: " یکی از دلایلی که معمولا افراد پس از اشک ریختن احساس آرامش می‌کنند، زدوده شدن مواد شیمیایی است که طی واکنش‌های استرس‌زا به وجود می‌آید.

اشک به همراه سایر ترشحاتی مانند عرق، بدن را از سموم و ضایعات مختلف رهایی می‌دهد. جالب است که بدانید ژاپنی‌ها گریه کردن را عملی پسندیده می‌دانند چراکه بر این باورند آدمی در زندگی نیازمند کمی حزن است و گریه باعثمی‌شود تا بتوان با جنبه‌های عاطفی زندگی به راحتی ارتباط بر قرار کرد. "

به‌طور میانگین نیز نشان داده شده است که مردان یک بار در ماه و به مدت دو الی چهار دقیقه و زنان حداقل پنج بار در ماه و برای حدودا شش دقیقه گریه می‌کنند.

پس اگر اکنون نیاز به یک تخلیه روحی مفصل دارید و دوستی در کنارتان نیست تا شما را تسکین دهد، از عمق وجودتان گریه کنید و خود را برای روزی شاد و بی دغدغه آماده کنید و بدانید که گریه هم مانند خنده بر هر درد بی درمان دواست.