شبکه سحر «ستایش» را به بوسنیایی برگرداند

به گزارش افکارنیوز، این مجموعه به سرپرستی و اپراتوری نوشین عاشوری به زبان بوسنیایی زیرنویس شده است، ترجمه آن برعهده مهرداد پورکی بوده و معمر می‌نیشویچ ویراستاری متون «ستایش» را انجام داده است.

کارگردانی و نویسندگی مجموعه تلویزیونی «ستایش» بر عهده‌ی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آن را آرمان زرین کوب به انجام رسانده است.

داستان این سریال حول محور دختر جوانی به نام ستایش است. محمد برادر ستایش در دوران جنگ به خدمت سربازی اعزام می‌شود، اما از خدمت می‌گریزد و به خانواده خود دروغ می‌گوید. طاهر، دوست محمد به او کمک می‌کند تا از کشور خارج شود، اما محمد در مرز ترکیه کشته می‌شود و طاهر به زندان می‌افتد. اختلافات میان خانواده محمد و طاهر درمی‌گیرد.

داریوش ارجمند(حشمت فردوس)، جمشید مشایخی(خان بهادر)، گوهر خیراندیش(زعفرون باجی)، نرگس محمدی(ستایش)، مهدی پاکدل(طاهر فردوس)، محمود عزیزی(پدر ستایش)، زهرا سعیدی(مادر ستایش)، رامسین کبریتی(برادر طاهر)، مهدی سلوکی(محمد)، سیما تیرانداز(انیس)، رضا ایران منش(مهندس) و شیوا خنیاگر(مادر طاهر) در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پخش این مجموعه آذر ماه سال ۱۳۸۹ از شبکه سوم سیما آغاز شد و تا آبان ماه ۱۳۹۰ نیز ادامه یافت با استقبال عمومی مواجه شد و دست‌اندرکاران آن را به ساخت سری دوم سریال ترغیب کرد.

سریال ستایش در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقهای برای مخاطبان سیمای بوسنیایی شبکه جهانی سحر در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان آماده پخش است.