آیا این تصاویر در سال تحویل ۹۲ تکرار خواهد شد؟

به گزارش افکارنیوز، چند سالی‌ست که ویژه برنامه‌های نوروزی در شبکه‌های مختلف سیما و پیش‌بینی مهمانان و مجریان این برنامه‌ها به یکی از مباحثمورد علاقه‌ی رسانه‌ها تبدیل شده است و از حدود یک ماه مانده به آغاز سال نو، گمانه‌زنی‌ها پیرامون این برنامه‌ها به یکی از اصلی‌ترین خبرهای رسانه‌های فرهنگی تبدیل می‌شود.
امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز خبرهای جدیدی از این ویژه‌برنامه‌ها روی خروجی رسانه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

اما ویژه‌برنامه‌های نوروزی سال ۹۱ در رسانه ملی به دلیل پاره‌ای از اتفاقات عجیب، ترکیب مهمانان دعوت شده و نیز عملکرد برخی مجریان این برنامه‌ها حاشیه‌های فراوانی داشت که حتی موجبات نارضایتی دستگاه‌های عالی نظام و اعتراض به مدیران رسانه‌ی ملی را هم فراهم آورد.

دعوت افراطی و بیش از حد از سینماگران و خواننده‌ها، ایجاد فضای اختلاط بین مجری و مهمانان که رهبر معظم انقلاب بیش از این بارها بر پرهیز از آن تأکید فرموده بودند القای الگو بودن چهره‌های هنری نه چندان خوش‌سابقه و دعوت خانوادگی از آنها و نیز حواشی دیگری چون عیدی دادن معاون سیما روی آنتن، از جمله مواردی بودند که باعثشدند تا عموم متدینین کشورمان شب آخر سال خود را با تلخ‍‌کامی سپری کنند.

همین اتفاقات بی‌سابقه‌ در شب سال تحویل نوروز ۹۱ باعثشد تا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با تولید مستندی دانشجویی با عنوان «۱۶۲» به بررسی اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در این شب بپردازد که اکران آن در سومین دوره‌ی جشنواره عمار نیز با استقبال مناسبی از سوی مخاطبین همراه شد.

از آنجا که امسال دوباره بیم آن میرود که اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار شود، گزیدهای از این مستند را در آستانه نوروز ۹۲ در فضای اینترنت منتشر شد.