به گزارش افکارنیوز، این مقاله، توصیه‌های مفید ایمنی یک رییس پلیس فتا برای کاربران است تا کمتر در معرض تهدیدات سایبری قرار بگیرند.

رییس پلیس فتای گیلان توصیه‌هایی را در ارتباط با استفاده از مرورگرهای اینترنتی به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ ایرج محمدخانی با بیان اینکه مرورگرهای وب، کاربران را قادر می‌سازند که به وب گسترده جهانی دسترسی داشته باشند تا به مقادیر زیادی از اطلاعات دست یابید، گفت: همه وب سایت‌ها سالم نیستند.

رییس پلیس فتای گیلان افزود: دانستن برخی از تهدیدهای ذاتی وب گسترده جهانی و رعایت نکات ایمنی به کاربران کمک خواهد کرد تا از سرقت هویت یا استفاده غیرمجاز از رایانه‌شان در امان باشند.

وی از کاربران خواست مطمئن شوند که از آخرین نسخه مرورگر وب خود استفاده می‌کنند و تنظیمات حساس امنیتی و محرمانه را فعال و آخرین به روز رسانی‌ها و اصلاحیه‌ها را اعمال کنند.

محمدخانی با بیان اینکه شهروندان نباید کوکی‌ها و زبان اسکریپت‌نویسی را بدون آن که هدف آن‌ها را بدانند، تایید کنند، خاطرنشان‌کرد: کاربران از نام‌های کاربری و رمزهای عبور متفاوت برای سایت‌های مختلف یا حساب‌های کاربری استفاده کنند، چرا که این امر کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که اگر یک حساب کاربریشان به خطر افتاد، روی سایر حساب‌های کاربری آنان تاثیری نخواهد گذاشت.

رییس پلیس فتای گیلان همچنین از شهروندان خواست بیانیه محرمانگی وب سایت را پیش از آن که اطلاعات شخصی‌شان را در اختیار آن بگذارند، وارد کنند، چرا که در این صورت می‌دانند که وب سایت با اطلاعات آنان چه خواهد کرد.

به گفته وی، کاربران قبل از اینکه اطلاعات حساس را در وب سایتی وارد کنند، باید به دنبال آیکن قفل یا عبارت https:// در نوار آدرس بگردند تا امنیت آن را احراز کنند و همچنین تمام فایلهای دانلود شده را قبل از بازکردن آن، اسکن کنند.