به گزارش افکارنیوز، پس از اعلام خبر درگذشت مارگارت تاچر، «مریل استریپ» که برای ایفای نقش تاچر در فیلم «بانوی آهنین» جایزه اسکار گرفت، با صدور بیانیه‌ای به تمجید از این چهره سیاسی پرداخت.

«استریپ» در این بیانیه اعلام کرد: «تاچر» همواره پیشگام نقش زنان در عرصه سیاست انگلیس بود و به سختی می‌توان بخشی از تاریخ جاری کشور را یافت که تحت تاثیر اقدامات سیاسی وی نباشد.

مارگارت تاچر اولین و تنها نخست‌وزیر زن انگلیس روز گذشته(دوشنبه) در سن ۸۷ سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت.

«مریل استریپ» برای ایفای نقش مارگارت تاچر در فیلم «بانوی آهنین» موفق به کسب هفدهمین نامزدی اسکار خود شد و اسکار بهترین بازیگر زن سال ۲۰۱۲ را برای این فیلم به ویترین جوایز سینمایی خود افزود.

همچنین ایفای نقش «تاچر» سومین جایزه بهترین بازیگر جوایز سینمایی گلدن گلوب و دومین جایزه نقش اصلی بافتا را نیز برای استریپ به ارمغان آورد.

«استریپ» در ادامه بیانیه‌اش به مناسبت درگذشت نخست‌وزیر اسبق انگلیس افزود: تاچر برای من نماد شکوه و قدرت فردی است که در دوران فعالیت سیاسی‌اش به دستاوردهای شاخصی دست یافت.

گرچه برخی از اقدامات مالی تاچر، فشار زیادی بر خانواده‌های فقیر تحمیل کرد و باعثسرازیر شدن ثروت به جیب برخی دیگر شد، اما برای من قابل احترام است؛ چرا که برخی دیگر از تصمیمات وی موجب شد که انگلیس بتواند در توفان شرایط ناامن سیاسی اروپا به بقای خود ادامه دهد.

استریپ در ادامه افزود: من این افتخار را داشتم که در فیلم بانوی آهنین بخشی از سالهای آخر زندگی تاچر را بازی کنم، اما با این وجود من تنها درکی ناچیز از شرایط و مشکلات وی به دست آوردم، مشکلاتی که تاچر به خوبی با موفقیت پشت سر گذاشت.