به گزارش افکارنیوز، محمد زرویی - برادر این طنزپرداز - گفت: اکنون حال عمومی ابوالفضل زرویی‌نصرآباد خوب است و پزشکان معالج وی گفتند قلب وی فردا دوشنبه(۲۶ فروردین‌ماه) جراحی می‌شود.

پیش‌تر گفته شده بود عمل جراحی قلب این طنز‌پرداز و نویسنده، شنبه(۲۴ فروردین‌ماه) انجام می‌شود اما به دلیل خطر زیاد آن، به تعویق افتاد تا شرایط وی برای انجام این عمل بیش‌تر بررسی شود.

به گفته‌ی بردار این شاعر بعد از آنژیوگرافی، پزشکان تشخیص دادند که سه رگ قلب ایشان بسته شده است و باید برای بهبود، عمل قلب باز انجام شود و رگ‌ها از دست یا پا گرفته و به رگ‌های قلب پیوند زده شود. اما به دلیل بیماری ریه و نارسایی کلیه‌ی او که بر اثر دیابت ایجاد شده و خود بیماری دیابت ایشان، خطر عمل بالاست و پزشکان باید آزمایش‌های زیادی را انجام دهند تا ببینند چگونه می‌توان این خطر را کاهش داد.

ابوالفضل زرویی نصرآباد از شامگاه شنبه(۱۷ فروردین‌ماه) به‌دلیل سکته‌ی قلبی در بیمارستان بستری شده است.

این شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز، متولد ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را با نشریات آغاز کرده است. این طنزپرداز در آثار طنزش از شهرت‌هایی مانند: ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل استفاده کرده است.

از آثار منتشرشده‌ی ابوالفضل زرویی نصرآباد این عنوان‌ها هستند: تذکرةالمقامات، افسانه‌های امروزی، وقایع‌نامه‌ی طنز ایران(کار مشترک با فریبا فرشادمهر)، کتاب گویای «بامعرفت‌های عالم»، «رفوزه‌ها»(مجموعه‌ی شعر طنز)، «حدیثقند»(مجموعه‌ی مقاله‌ درباره‌ی طنز) و مجموعه‌ی طنز «غلاغه به خونه‌ش نرسید».

زرویی که مدتی سردبیر ماهنامهی گلآقا بوده، پایهگذار و مدیر دفتر طنز حوزهی هنری هم بوده است.