حضور مردم با ۳۴ هزار عکس و ۶۰۰ فیلم در جشنواره همراه تهران

به گزارش افکارنیوز، فرجاد خوشبین دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران درباره جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه در پردیس سینما ملت برگزار می‌شود.

وی افزود: آنچه برای گروه برگزاری این جشنواره اهمیت داشت حضور مردمی و استفاده درست از تلفن همراه به عنوان ابزار فیلمسازی بود. طبق آخرین آمار دبیرخانه ۳۴ هزار عکس و ۹۰۰ فیلم مردمی که با تلفن همراه عکاسی و تصویربرداری شده به جشنواره رسیده است. این آمار و حضور مردم در بخش‌های مختلف برای دور نخست برگزاری جشنواره بسیار خوشحال‌کننده بود.

خوشبین با اشاره به حضور هنرمندان در این جشنواره بیان کرد: هنرمندان در دو بخش ویژه و نگاه هنرمندانه حضور داشتند. در بخش ویژه ابزار ساخت فیلم آزاد گذاشته شده بود اما نکته این بود که در ساخت این فیلم‌ها باید محوریت موضوع موبایل می‌بود. در این بخش هنرمندانی شرکت کرده‌اند که خیلی شناخته نیستند اما اغلب از مستندسازان جوان این حرفه هستند.

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با اشاره به حضور هنرمندان در بخش نگاه هنرمندان گفت: در این بخش بسیاری از هنرمندان سرشناس با فیلم‌های کوتاهی که ساخته‌اند حضور دارند. در این بخش پیمان معادی، رضا عطاران، حبیب رضایی، مهناز افشار، کمال تبریزی، مرضیه برومند، بهران رادان و … با آثارشان حضور دارند.

وی در پایان عنوان کرد: در بخش مردمی بیشترین آثار متعلق به بخش اصلی بود و خوشبختانه به دلیل تبلیغاتی که انجام شده بود مردم ویژگی موبایل را شناخته و با ویژگیهای این ابزار امروزی فیلم ساخته بودند. همچنین اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه چند روز بعد از برگزاری جشنواره خواهد بود.