واژگانی با قدمت ۱۵ هزار سال

به گزارش افکار نیوز،نتایج تحقیق زبا‌ن‌شناسان انگلیسی درباره زبان‌های اروپایی نشان می‌دهد، برخی از واژگان در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی قدمتی ۱۵ هزار ساله دارند.

بر اساس این تحقیق، برخی از این واژگان از زمان عصر سنگ تا کنون مورد استفاده بوده‌اند.

«مارک پاگل»، استاد دانشگاه «ریدینگ» در این‌باره اظهار داشت: بسیاری از کلمات، افعال و صفاتی که امروزه به کار می‌بریم، ریشه‌ و تاریخ آن‌ها را باید در زبان‌هایی جستجو کرد که ۱۵ هزار سال پیش از بین‌ رفته‌اند.

براساس گزارش زبان‌شناسی انگلیسی، از جمله این کلمات «من»، «تو»، «ما»، «مادر» و «مرد» در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است. این کلمات با همین معنا و تقریبا با لفظی مشابه در زبان‌های دیگر نیز وجود دارد.

براساس این تحقیق برخی از کلمات که قدمت‌شان به بیش از ۱۰ هزار سال می‌رسد در طول تاریخ و با گذشت زمان تغییرات جزئی در تلفظ داشته‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد هفت مجموعه بزرگ زبان در اروپا و آسیا وجود داشته است. در این تحقیق، دانشمندان به بررسی مشابهات لفظی کلمات برای تعیین کلمات دارای ریشه مشترک پرداخته‌اند.

در این روش پس از گردآوری کلمات با تشابه لفظی، به کلماتی برمی‌خوردم که معانی متفاوت دارند. گروه زبان‌شناسی این دانشگاه برای حل این مشکل، به بررسی معنای اصلی این واژگان و تغییر کاربرد آن‌ها پرداخته‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد، اسامی، ضمایر، قیدهای زمان و مکان خیلی آرام در طول زمان تغییر کرده‌اند. در واقع هر ۱۰ هزار سال یک‌بار ما شاهد یک تغییری در میان این واژه‌ها هستیم.

در این تحقیق روند پیشرفت ۷ هزار زبان زنده دنیا مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین علت از بین رفتن بعضی از این کلمات نیز بررسی شده است.