۵۲ میلیارد اعتبار احتیاج داریم

به گزارش افکار نیوز،عباس عظیمی تاکید کرد: ما برای سال ۹۲ حدود ۵۲ میلیارد تومان برنامه برای هنرمندان پیشکسوت در نظر گرفته‌ایم که باتوجه به مشکلات اقتصادی امکان تحقق آن نامحتمل به نظر می‌آید.

وی با بیان اینکه مجبور هستیم تا خودمان را با شرایط اقتصادی موجود تطبیق دهیم‌، خاطر نشان کرد: مطمئنا هر چه این موسسه بیشتر فعال باشد و پیشرفت‌ کند، می‌تواند برای نظام مفید باشد. در تمامی جوامع پیشکسوت‌ها در هر حوزه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند، به خصوص آنکه اگر این پیشکسوتان از اهالی تفکر و اندیشه باشند، در کشور ما هم عرف و فرهنگ و تمدن و هم دین ما بر حمایت از پیشکسوتان تاکید دارد.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: شاید سنگینی وظایف وزارت ارشاد، فرصت چندانی را برای حمایت گسترده از هنرمندان پیشکسوت نداده است. حتی وقتی به سراغ برخی از پیشکسوتان هنر می‌رویم آنها هم از عدم توجه چندین ساله ناراحت بودند و هم خوشحال، از توجه به آنها در حالی که فراموش شده بودند.

عظیمی افزود: هنرمندان جوان که در آینده به سنین کهن سالی می‌رسند باید از الان به فکر حمایت از آنها بود در حقیقت باید کاری کرد که وقتی هنرمندان به سنین کهولت می‌رسند خاطرشان از داشتن محلی برای حمایت راحت باشد.

وی در بخش دیگری ازاین گفت‌وگو خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیت‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت اعزام هنرمندان به شهرهای مختلف برای استفاده از تجارب آنهاست و ما تلاش می‌کنیم که نگذاریم هنرمندان پیشکسوت به واسطه کم شدن فعالیت‌هایشان خانه نشین شوند.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت همچنین به تاخیر شش ساله آغاز فعالیت‌های این موسسه اشاره کرد و گفت: امیدواریم به واسطه کمک‌های بیشتری که به این موسسه می‌شود بتوانیم این شش سال از دست رفته را جبران کنیم.

عظیمی خاطر نشان کرد: البته کمک‌هایی از سوی رئیس جمهور در پایان سال ۹۱ به این موسسه شد هر چند انتظارات ما را برآورده نمی‌کند ولی حداقل سبب روشن ماندن چراغ این موسسه می‌شود و ما به این خاطر از ایشان متشکر هستیم.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با استاندار تهران و شهردار منطقه لواسان داشتیم قرار شد تا ساختمانی در لواسان برای ایجاد پاتوق هنری و خانه سالمندان هنرمندان پیشکسوت واگذار شود. در محله پامنار تهران هم قرار بود ساختمانی، با حمایت سازمان میراثفرهنگی به این موسسه داده شود و ما همچنان منتظر قول‌های داده شده هستیم.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت همچنین از تلاش برای تهیه یک بانک اطلاعاتی از هنرمندان پیشکسوت خبر داد و گفت: امیدواریم با تهیه این بانک اطلاعاتی بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را نسبت به این قشر از جامعه ارائه دهیم.