نسبت به هنرمندان کوتاهی کردیم

.به گزارش افکار نیوز،قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سابق شبکه سه سیما که در مراسم اردیبهشت تئاتر تهران و افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی «خلیج فارس» شامگاه _ ۲۱ اردیبهشت ماه در کاخ گلستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: از سرمایه‌های مهم و اساسی هرجامعه‌ای هنرمندان آن هستند که متاسفانه آن طور که باید و شاید در کشور ما به این صنف یا قشر پرداخته نمی‌شود.

او با بیان اینکه ما در این زمینه کوتاهی‌های زیادی داشته‌ایم، سخنانش را اینگونه ادامه داد: هنوز هنرمندان ما مثل جامعه تئاتر مشکلات بسیاری دارند، متاسفانه با همه زحماتی که به خصوص در دوره آقای شاه آبادی انجام شده است این قشر همچنان مظلوم، ‌ مهجور و به حساب نیامده است. انشاء الله در دوره‌های آینده تفکر و اندیشه‌ای وجود داشته باشد تا وضعیت هنرمندان بیشتر و بهتر از آنچه که اکنون است‌، بشود. البته من خودم در زمانی که در تلویزیون کار می‌کردم، در زمینه کمک و خدمت به هنرمندان تلاش داشته‌ام.

در این مراسم همچنین سید احسان قاضی‌زاده هاشمی مدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی خلیج فارس ضمن خیر مقدم به حاضرین در این مراسم در سخنانی کوتاه عنوان کرد: امسال دومین بار است که جشن اردیبهشت برگزار می‌شود، در طول سال گذشته انجمن‌های نمایش استان تهران از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بودند و اجراهای متنوعی در شهرستان‌های استان تهران برگزار شده است.

او افزود: امروز تمامی شهرستان‌های استان تهران دارای انجمن‌های نمایشی فعال هستند که البته هنوز کافی نیست، چرا که استعدادهای زیادی به خصوص در نسل جوان وجود دارد که باید شکوفا شود.

در این مراسم پیروز مجتهد زاده پژوهشگر در حوزه خلیج فارس در سخنانی کوتاه گفت: به مناسبت ۱۰ اردیبهشت که روز ملی خلیج فارس است ما در خدمت مدیریت ارشاد برنامه‌های مختلفی را در جنوب و بندرعباس داشتیم. من در آنجا مطرح کردم که سابقه و تلاش طولانی برای تغییر نام خلیج فارس انجام شده است و در این خصوص مستنداتی را جمع آوری کرده‌ام.

وی ادامه داد: آنها در طی هفتاد سال گذشته تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای این کار انجام دادند و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای ساختن یک نام جعلی از خلیج فارس تلاش کرده‌اند.

او افزود: البته تمام این تلاش‌هایشان با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شد و هیچ کس در هیچ جای دنیا این نام جعلی را نپذیرفت و البته باید از کسانی که این کارها را انجام داده‌اند تشکر کنیم چون برای ما مناسبتی را فراهم کرد و به مناسبت‌های ملی ما افزوده شد که این برای ما جای افتخار دارد.

در این مراسم از هنرمندان ‌، پیشکسوتان و همچنین حامی و فعالان تئاتر کشور در بخش‌های مختلف تقدیرهایی به عمل آمد.

در بخش اول تقدیر شده‌ها که با حضور قادر آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی، ‌ سید احسان قاضی‌زاده هاشمی‌ و همچنین ناصر هاشمی ‌، فرهاد قائمیان‌، کوروش سلیمانی و مصطفی زمانی برگزار شد از عزت الله قمی‌، سعید زمانیان‌، غلامرضا قلمی‌، ابوالفضل بهرامی‌، بهزاد لطفی به عنوان حامیان تئاتر تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش پیشکسوتان با حضور اسماعیل خلج‌، محمد مطیع و عنایت بخشی از محمد غلام حسین بنی‌آدم، ‌مجید قربانی‌، علی فرشادپور‌، مهدی صفاری و مهدی اکبری زاده تقدیر شد.

از امیر دژاکام کارگردان و مدرس تئاتر به خاطر فعالیت‌ها و تلاش‌هایش در حوزه تئاتر ملی –میهنی با حضور حمید شاه آبادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد ‌، ابراهیم آبادی و فرخ نعمتی تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم از محمود استاد محمد که در بستر بیماری است‌، تقدیر شد و دختر او مانا استاد محمد هدیه او را به نمایندگی از پدرش دریافت کرد.

در این بخش همچنین از مرتضی احمدی پیشکسوت تئاتر و تلویزیون تقدیر شد.

از جمشید مشایخی که او هم در بستر بیماری بود‌، تقدیر به عمل آمد و داریوش اسدزاده از دوستان قدیمی جمشید مشایخی هدیه او را دریافت کرد.

به گزارش افکار نیوز، در بخش پایانی مراسم اردیبهشت تئاتر ایرن گروه رستاک به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.