پاسخ مرحوم مرتضایی‌فر به قیاس وی به بلال توسط آیت الله طالقانی

به گزارش افکار نیوز،مهدی طالقانی فرزند آیت‌آلله طالقانی در مورد محمود مرتضایی‌فر معروف به وزیر شعار اظهار داشت: برای نخستین بار آقای مرتضایی‌فر را در سال ۴۷ و ۴۸ در مسجد هدایت دیده بودم. ایشان در خیابان لاله‌زار نو مغازه‌ای داشتند و برای اقامه نماز به مسجد هدایت می‌آمدند.

وی افزود: مرتضایی‌فر تکبیر گفتن را از مسجد هدایت آغاز کرد پدرم اگر خواست که کسی را دعوت کند از وجود ایشان استفاده می‌کرد و مرحوم پدر زمانی که می‌خواست آقای هاشمی رفسنجانی را برای مسجد هدایت دعوت کند نامه را به آقای مرتضایی‌فر دادند.

طالقانی ادامه داد: آقای مرتضایی‌فر وقتی نامه را به آقای هاشمی رفسنجانی دادند آمدند به آقای طالقانی گفتند: «ایشان خیلی جوان هستند» که پدرم گفتند: «عیبی ندارد شما فقط نامه را برسانید».

طالقانی ادامه داد: اوائل انقلاب آقای مرتضایی‌فر و آقازاده ایشان در دفتر ما بودند و آنجا به اصطلاح کمک می‌کردند و بعد از آمدن حضرت امام(ره) به مدرسه علوی رفتند و آقازاده ایشان تا پایان کار دفتر با ما همکاری می‌کردند.

فرزند آیتالله طالقانی ادامه داد: آقای مرتضاییفر یک بار که در حال گفتن اذان بود، پیرمردی پیش آمد و شانه او را بوسید و خطاب به پدرم گفت: آقا محمود، بلال زمانه ماست. پدر با لبخندی گفتند: بلال سیاه چرده بود، آقا محمود ما، سفید و خوب چهره است. آقای مرتضایی در پاسخ گفتند: آقا! فرق من با بلال این است که او چهرهاش سیاه بود و قلبش سفید و من بر عکس هستم!.